Hjälp!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
angelicar

Hjälp!

Inlägg av angelicar »

Hej!
Är ny här och skulle behöva hjälp! Har kört sova hela natten i fem dagar på min son, 13 mån. Han somnar bra på kvällen men nu krånglar han på dagen istället. Innan somnade han av sig själv, med napp, men nu får jag stå och guppa med vagnen tills han somnar... (Han har sovit ute sen han var liten) Kan inte riktigt hitta i boken hur man gör. Skall jag lägga honom inne istället? Skall man bara byta ut ordet natt om man ramsar inne på dagen eller byta ramsa helt?
Tacksam för hjälp!
Angelica
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :lol:

:D Har du boken Sova hela natten finner du verkligen svar på dina frågor där, och inte bara en gång utan många :wink: :lol:

:D Lite mera noga måste man vara :shock: :roll: :wink:

:D Och lite mer tålamod måste man ha. Och lite större förtroende för både barnet och sig själv - som t ex att tveklöst fortsätta genomföra kuren, helt enligt anvisningarna och det schema man gjort upp, och inte börja svaja första dagen på uppföljningsveckan.

Du är ju jätteduktig och ska ha pris och beröm :!: Så vingla inte nu utan läs på, läs på, läs på :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
angelicar

Inlägg av angelicar »

Tack för svaret!
Känns lite mäktigt med direktkontakt :D ! Jag måste erkänna att jag skäms när jag läser ditt svar, ändra redan under uppföljningsveckan :oops: Ramsandet har jag också lyckats hitta i boken :oops: Men, vad jag förstår så skall man välja mellan vagnandet och buffandet. (Jag kanske är trög :? )
Mvh Angelica
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Buffar gör man ju i sängen, vagnar i vagnen. Har du ett schema (vilket du väl har ordentligt :?: :lol: ) så har du vissa lurar bestämda. Någon eller ett par kanske är ute i vagnen. Då vagnar du vid behov. Någon plus natten är väl i sängen. Då buffar du. Det viktiga är att du är konsekvent: ute-lur ska alldit vara den/desamma. Innelur samma. Natt på samma ställe. Under kuren.

Men buffa ska du ju ö h t inte behöva göra mer - ramsan ska ju ta över redan andra natten, helst :!:

Det gäller att inte fastna i någotdera "träsket" vilket sker i de bästa famljer. Gör inte det :!: Läs på och missa inte alla frågorna och svaren i slutet av boken - läs även dem som inte handlar om din egen lilla älsklings åldersgrupp :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
angelicar

Inlägg av angelicar »

Nu ska här vagnas :!:
Måste bara berätta att han sover som en stock, hela natten sen natt 3 :!: :D
Tack för hjälpen!
Evigt tacksamma och klart piggare
Angelica m. familj
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "