Hej
Jag är på sko-jakt och hittar massor jag vill ha men det kostar massor 8)
Emma behöver ett par "jympaskor" och ett par sandaler i storlek 20-21.
Är det någon som har i någorlunda skick till salu
Jag skulle precis lägga in en annons på blocket när jag såg ditt inlägg Har ett par röda Kavatsandaler i stl.21. De är i jättefint skick, så jag tänkte mig 100 spänn för dem...
Jag väntar på ditt svar innan jag gör annonsen
Kram Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Då måste jag bara slänga in en fråga, hur är det nu det där med att man inte ska använda sig av begagnade barnskor, för att man ska "forma" skon efetr sin egen fot eller vad det nu är ? Stämmer det eller är det bara en skröna
Någon som är "kvalificerad" för att svara på denna enkla fråga??
Om skon inte är "snedgådd" (konstigt ord...) eller på annat sätt deformerad tror jag personligen inte att det är någon fara. Och skor av bra kvalitet (Kavat etc.) kräver en hel del för att bli förstörda.
På tal om Kavatskor - har dom någon slags fabriksförsäljning el likn med andrahanssortering (skor med fabrikationsfel t.ex)? Någon som vet om de tillverkas i Sverige eller var de annars görs?
Kavatskor tillverkas i Sverige och har så gjort sen 1945. I Kumla finns fabriksförsäljning, men jag vet inte om II-sortering... Läs mer här! http://www.kavat.com/
Hej
Jag har och har haft begagnade skor till Vera. Själv vet jag att jag ärvde allt när jag var liten och jag kan inte tänka mig att skor var undantag. Inte har jag några men av det.
/LO
Lotta, mamma till Vera född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 Ivar född juli 2008 Nattmålskurad december 2008 Nytt fotoalbum
Vi köpte Hugos första par på Tradera! 40 kronor med frakt - "begagnade" sätter jag inom citat eftersom de här kom i originalförpackning! Oanvända, alltså.
Jag har också en god väninna som köper sina barnskor till 1,5-åringen på Tradera! VARFÖR betala 390 kronor för ett par skor som han hinner ha i ett par månader när man kan köpa "begagnade" från Tradera? [-X Nehej, säger jag. Heja tradera!
Mina barn har ärvt både av syskon/kusiner vänner, både kläder och skor. De har inga som helst problem Min ettåring går just nu i ett par skor som tre tjejer före henne använt, den äldsta nu 13
I den här åldern hinner de ju inte slita skorna, samtidigt som fossingarna växer så fort, så annars skulle jag få kuta och köpa nya skor stup i minuten...
Och vilken översvämning det skulle bli sen...
6 barn (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) två barnbarn (-1309, -1505)