Hej,
Vår dotter Felicia 17 mån är nu inne på uppföljningsveckan, natt 4. Det går verkligen åt rätt håll och vi är så glada att vi började med SHN-kuren. Vi har nu en fråga, Felicia är jätte glad när vi lägger henne men så fort vi lägger henne till rätta i sängen så blir hon ledsen. Vi håller solfjädern och drar ramsan samtidigt som vi går ut ur rummet. Ska vi hålla solfjädern tills hon blir helt tyst eller ska vi göra som vi gjort? Jag har ju läst i boken att börjar barnet protestera när man går mot dörren och säger ramsan första gången ska man gå ut ändå. I kväll tog det ungefär 15 min tills Felicia somnade.
Tacksam för alla svar. Hälsningar Felicias mamma och pappa.
Fråga om nattningen
Fråga om nattningen
Senast redigerad av Hanna 78 den ons 03 maj 2006, 22:22, redigerad totalt 1 gånger.
Hanna
-
Gäst
Hej,
Tack för ditt svar.
Det är nu två veckor sedan vi började med SHN-kuren och det tar fortfarande runt 10-15 min för vår dotter att somna (några gånger har hon somnat på 3 min), är det normalt eller ska hon ha börjat somna fortare vid den här tiden? Hon har sovit några hela nätter men ofta vaknar hon någon gång/natt, somnar om med ramsan. Hur lång tid tar det innan hon sover en hel natt? Gör vi något fel tror du?
Så tacksam för svar.
Tack för ditt svar.
Så tacksam för svar.
Hanna
fråga om nattning
Nej jag tror inte att ni gör något fel. När vi kurade vår lilla dotter så tog det rätt lång tid innan kuren satt riktigt ordentligt. Vår dotter 16 mån tar ibland också 10 min på sig att somna, det gör vi ju själva också
Kämpa på det kommer bättre tider.
Hälsningar Annie
Kämpa på det kommer bättre tider.
Hälsningar Annie
mamma till son f?dd mars-01 och dotter f?dd januari-05