Habbo Hotel!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
K-ina

Habbo Hotel!

Inlägg av K-ina »

Måste bara få dela med mig av en händelse idag och samtidigt tacka Anna och er alla för att jag faktiskt kunde hantera situationen på ett rätt bra sätt. (Tycker jag själv iallafall :oops: )

Sexåringen är en tidig herre! Han läser och skriver som en nioåring och "hänger" gärna på nätet. Bolibompa är det enda som intresserat sonen än så länge + Nationalencyklepedins JUNIOR-sidor... Tämligen riskfritt alltså! :lol:

Idag kom han strålande hem från grannstugan där han hade lekt med två systrar, 5 och 10 år gamla. 10-åringen hade visat honom Habbo Hotel där hon är medlem (trots 13-års gräns...) och tydligen var det MYCKET roligt! Varningsklockor ringde så det dånade i mina öron men jag samlade mig och sa att vi tillsammans kunde titta på den sidan... Snabbt insåg jag det där med trettonårsgränsen och sonen bröt ihop med MÄNGDER av tårar. Jag satte mig med honom i mitt knä och beklagade honom! SÅÅÅÅÅ synd det var om honom! Och vad ORÄTTVIST allt kan vara! Sen drog jag parallellen med körkortet som man inte heller kan få innan 18. Till slut avtog tårarna och han återvände ut och började leka.

Det kändes ändå inte som om vi blev riktigt färdiga med allt... så ikväll när vi satt och åt kvällsmat talade jag om för Axel att jag skulle ta reda på varför barn inte skulle vara på Habbo. Och sa: - Kanske känns det litet bättre om du vet anledningen?! Då kanske du inte känner dig lika ledsen?!

Sonen svarade - så klokt..... - Nej, mamma om man VET då behöver man inte vara ledsen alls! :heart:

Tack vare Barnaboken och att jag ständigt påminns här på forumet hann jag tänka:
Sex år... :shock: KÄNSLIG!!!!
Gå i pakt!!!!!
Och när jag faktiskt dessutom hann och kunde följa upp med ett samtal på kvällen så var det sexåringen själv som hade svaret på min fråga...

I morgon ska jag dessutom ta och tala med grannarna! Tror inte att de känner till att detta kan kosta pengar!!! Surfade runt och läste litet om fenomenet och hittade en intressant artikel där det stod att svanska barn och ungdomar betalar in ca 2 milj. kronor i månaden till Habbo Hotel! :twisted:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Kit

Inlägg av Kit »

Underbart, K-ina! Att gå i pakt är en suverän modell för att kommunicera med barn, istället för förbud och nej och ingen väg ut. Och så serverar din lille sexåring dig en sådan vishet!
(Jag klickar både på Hjärtat och Applåder men ingetdera syns..... :cry: )
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Åh så härlig läsning!
=D> =D> =D> =D> =D>

Här kommer hjärtan och applåder!
Så det räcker för både mig och Kit :wink: :lol:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"