Dubbelamning-standardmodellen?
Dubbelamning-standardmodellen?
Ja, min fråga är just precis - Hur dubbelammar man enligt standardmodellen?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Man kan förstås också göra ett schema där de har något olika tider, så att man börjar först med den ena under tjugo minuter-en halvtimme och sedan tar upp den andra, medan nummer ett är nakenfis t ex och sedan läggs en smula tidigare efter sista slurken
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
De är inte här ännu! Tyvärr! Börjar bli väldigt drygt. Ska på UL i morgon och se hur de ligger, går snart in i v 37. Vilken bebisfabrik man är, de vill vara kvar.
Jag hade tänkt försöka amma samtidigt, har ingen längtan efter att amma dygnet runt. Har ingen erfarenhet av standardmodellen, så som du beskriver den, men en liknande variant. Jag ammade Karl var 3:e timme och då oftast bara ett bröst, och det tog väl mellan 30 min - 1 tim.
Det jag funderar mest på är just hur jag får till alla byten mellan brösten och så. Hoppas du fattar vad jag menar. Annars funderar jag på att det kanske inte går att få till det så. För när bröst 1 är avverkat så är ju även bröst 2 det.
Jag hade tänkt försöka amma samtidigt, har ingen längtan efter att amma dygnet runt. Har ingen erfarenhet av standardmodellen, så som du beskriver den, men en liknande variant. Jag ammade Karl var 3:e timme och då oftast bara ett bröst, och det tog väl mellan 30 min - 1 tim.
Det jag funderar mest på är just hur jag får till alla byten mellan brösten och så. Hoppas du fattar vad jag menar. Annars funderar jag på att det kanske inte går att få till det så. För när bröst 1 är avverkat så är ju även bröst 2 det.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
-
Fjällfolket
Hej!
Det fiffiga i kråksången (eller kvinnokroppen) är ju att brösten anpassar sig efter behovet
Om du vill dubbelamma, samtidigt, så går det alldeles utmärkt -inklusive påfyllningsslurk. Det finns tvillingmammor som gett barnet "varsitt eget" bröst. Andra alternerar. Och åter andra dubbelammar och ger sen påfyllningen i form av ersättning och/eller utpumpad bröstmjölk...Vilket i sanning kräver en bra elektrisk pump
Hur du än väljer att göra så kommer det att gå bra, om:
DU trivs med lösningen
Då kommer ju som bekant, både trygghet-njutning-attityd och kärleksfull värme alldeles av sig själv
STOR kram!
/ en lite "avis"
Fjällmor 
Det fiffiga i kråksången (eller kvinnokroppen) är ju att brösten anpassar sig efter behovet
Om du vill dubbelamma, samtidigt, så går det alldeles utmärkt -inklusive påfyllningsslurk. Det finns tvillingmammor som gett barnet "varsitt eget" bröst. Andra alternerar. Och åter andra dubbelammar och ger sen påfyllningen i form av ersättning och/eller utpumpad bröstmjölk...Vilket i sanning kräver en bra elektrisk pump
Hur du än väljer att göra så kommer det att gå bra, om:
DU trivs med lösningen
Då kommer ju som bekant, både trygghet-njutning-attityd och kärleksfull värme alldeles av sig själv
STOR kram!
/ en lite "avis"
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Men snart, så... Och då emotser vi rapport om vad du hittar för löpande-band-princip, på ena eller andra viset
Håller tummarna
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Fjällfolket
Tack för tipsen. Lovar att rapportera sedan.
Men ojoj, Fjällmor, 3 stycken.
Jag har tänkt köra samtidigt och sedan fylla på med annat om det inte fungerar. Alltså att en får bröst och den andra flaska och så byter man.
Men ojoj, Fjällmor, 3 stycken.
Jag har tänkt köra samtidigt och sedan fylla på med annat om det inte fungerar. Alltså att en får bröst och den andra flaska och så byter man.
Tvillingar, underbart. Se till att du får MYCKET hjälp med amningen på BB och om du har kommit hem så prata med bvc-sköterskan. Det underlättar enormt om du kan amma dina hjärtetroll samtidigt. Brösten anpassar sig och fixar den mat som behövs. Se till att fixa en amningshörna. Det är fantastiskt att kunna amma sina barn samtidigt. Vissa amningskuddar kan vara för lite/mycket innehåll i, se till att ordna med innehållet så att det funkar för dig. Fråga om hjälp av dina nära och kära när du ska lägga till så att du får snitts på det hela. Om det skulle vara så att det inte skulle funka av någon anledning så kommer det att ordna sig ändå. Ena barnet får vänta på sin tur. Mina barn fick byta bröst varje gång.
Kramar Kriss
Två barn födda maj -03, ett barn nov -05
Kramar Kriss
Två barn födda maj -03, ett barn nov -05