Lite frågor???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lena81

Lite frågor???

Inlägg av Lena81 »

Hejsan..

Har kört kuren sedan 1maj o den fungerar kanon!!! :D
Men jag har lite frågor ändå....... :-k

:arrow: Vår dotter sommnar kl 20.00 o vaknar kl: 07:00 o de är ju inte 12 tim så ska jag ändra de så de blir 12 tim???

:arrow: På dagarna så vagnar jag henne så hon sommar. Ska man fortsätta med de eller kan man prova o lägga henne i sängen o bara säga ramsan??

:?: :?: :?: ANNA.W. du ska inte ha någon föreläsning snart i västerås eller i närheten :?: :?: Många mammor som vill träffa o lyssna på dig :D :D
Hälsningar Filippas (född 10 november 05) Mamma och Pappa
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Om du vill så kan du göra natten till 12 timmar. Enklast är att lägga en timme tidigare. Om du är nöjd med natten som den är (och dottern också :wink: ) så kan du lägga till den kvarvarande timman på dagen!

:idea: Du kan lägga i spjälsängen eller lägga i vagnen utan att vagna. Gör det du känner! Det brukar vara enklast för alla att ha samma läggningvanor vid alla lurar = inget verktygande i onödan som kan förvirra.
Lena81

Inlägg av Lena81 »

Tack för att du tog tid o svara....

Vi skulle ju självklart vilja att hon vaknade kl 08:00 i stället
så vi får sova längre :D
Men känns som om de kan bli svårt. För hon börjar redan vakna till runt kl 06:15 i bland. Så vi tar oftast upp henne runt 06:45 för då värkar hon va utvillad o glad.....
Hon sover ju 3 1/2tim på dagen så hon får ju sina 14 1/2 tim om hon ska ha...

Men när hon ska sova på dagen så vagnar ju vi henne till söms.
De går inte bra lägga henne i vagnen o säga ramsan för då blir hon jätte ledsen så då får man börja vagna henne....
Så vi gör inge fel om vi provar lägga henne i sin säng på dagarna när hon ska sova??
Man blir lite osäker så att hon inte tror de är natt dags
:oops:

När brukar de bli bakslag ??? Vi börja kura den 1maj... Väntar på att den dagen kommer :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Barn är morgonpigga av naturen... Tider efter 07 begriper jag inte hur folk får till :shock: :wink: :lol: ! Klart att det går - men det är svårare.

:idea: Klart att du kan använda samma verktyg och förhållningssätt även på dagen - var hon än sover!

:idea: Man ska inte leta bekymmer där inga finns! Och får man dem - ja, då har du ju verktygen i din hand. Nemas problemas :thumbsup: !
Lena81

Inlägg av Lena81 »

Hej på dej...

Måste bara säga att du verkar va en underbar människa.... :D :D :D :D
Du skriver så himmla klokt o bra...
Jag blir så himmla tacksam när du svarar på mina frågor o funderingar...

Ja nu ska jag njuta av dagarna o nätterna när allt är bra
:D

Ska prova i morgon på dagen o lägga henne i sängen så man vet att de oxå funkar så slipper man vagna jämt på dagarna :D :D

BAMSE KRAM PÅ DIG....
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tack så mycket för de fina orden - det värmer och gör mig glad :D ! Kul att kunna hjälpa till också!

:idea: Tänk bara på att GENOMFÖRA istället för att "pröva". Attityden avgör resultatet och varje förändring medför ofta sina frågor. Om du svarar på dem med den självklarhet du har på kvällen/natten så går det snabbt förbi. Om du tvekar och har vagning i i tankarna :wink: så kan det dra ut på tiden.

:idea: Ha mörkt i rummet även på dagen - det underlättar! Och de tror inte att det är natt för det :wink: .

:idea: Om du vill så kan du lägga i vagnen också - så som du brukar men då UTAN att vagna till sömns. Bara för att de råkar ligga i en vagn så innebär inte det att man ska vagna i tid och otid :wink: ! Utan man lägger dem i vagnen precis som i sängen och går på med samma förhållningssätt och verktyg ändå :thumbsup: !

:D Lycka till!
kvacke

Inlägg av kvacke »

Hej!!

Va kul att det går så bra för er! Det gör det här med...Underbart! :lol:

Jag måste också visa lite tacksamhet till mammut maria som ger så himla kloka svar och verkar vara så omtänksam! Tack!! :lol:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Lena81

Inlägg av Lena81 »

Hejsan Kvacke!!!

:D Va kul att de går bra för er med...
Man får så mycket energi o extra glädje nu när dom sover så bra :D

Och mycke och tacka för de är ju Marias goda råd o dina :D :D

Ha en mysig kväll...

Kramar på er alla....
Skriv svar