Hej
Vår sedan länge kurade tvååring vill inte riktigt förstå att det är sommartid. Han ligger och snackar för sig själv och sjunger, tjoar och skrattar inne på rummet ibland upp till en timme innan han somnar! Vintertid somnar han på två röda. Jag får väcka honom numera efter varje daglur och har då en liten surgubbe som inte är utsövd att tampas med. På morgonen vaknar han dock själv. '
En gång sov jag själv en dryg timmes lur och när jag vaknade låg han fortfarande och tjoade. Då gick jag in, bäddade om honom och ramsade ut så somnade han inom en minut, Är det så jag ska göra? Han är så genomkurad och trygg i sina rutiner, jag vill inte hålla på skapa problem med mycket trafik och ramsande - han har inte behövt det på över ett år.
Tack!
lillith
Kvar i vintertid!
Kvar i vintertid!
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Om gossen sjunger och skrattar, då är han ju glad och då mår han bra och det är väl bra, eller hur? Det viktiga är att han har förutsättningarna att sova, samt inte är ledsen.
Förutsättningarna har han ju garanterat om han sjunger och skrattar ihop sig en massa endorfiner inombords, som strax styr honom in i sömnen.
Förutsättningarna har han ju garanterat om han sjunger och skrattar ihop sig en massa endorfiner inombords, som strax styr honom in i sömnen.