Tack för ditt svar igen MammutMaria.
Jag var så peppad igår att jag skulle backa, ha mer tilltro till Daniel och inte störa honom så mycket. Så jag la honom i sängen, han blev jätteledsen med en gång, varpå jag lugnt la honom tillrätta, la på täcket, ramsade x4 och gick ut (under tiden alltså). Han gnällde mer och mer hela tiden, men eftersom jag bestämt mig för att backa väntade jag ganska länge mellan varven tills jag ramsade utanför dörren. Efter 20 min gick jag in och la honom tillrätta igen (då låg han med huvudet nere vid fotändan och bara grät och tittade på dörren), ramsade och ut igen. Då blev det naturligtvis VÄRRE . Han verkade helt oemottaglig för mitt ramsande och bara grät/skrek mer och mer (så här har det absolut INTE varit de föregående 4 kvällarna!).
Efter ytterligare 20 min gick jag in igen, samma sak som föregående gång - inget lugnade honom och det blev värre efteråt. Och han arbetade upp sig ännu mer hela tiden. Verkade helt övertrött liksom, och oförmögen att ta till sig ramsandet. Efter ytterligare 20 min stod vi inte ut längre, då lät han helt hysterisk och bara skrek helt uppgivet nästan. När jag gick in då stod han upp i sängen, HELT förtvivlad och utom sig

Jag la honom ner i sängen, höll ena handen på hans kropp och gungade sängen med den andra. Och började ramsa lugnt och metodiskt, säkert x8 eller något. Och nynnade lite. Då först kunde han lugna ner sig, och efter 5 min sov han.
Jag vet inte hur vi ska göra nu. Det känns bara för jäkligt att han blev så ledsen och hysterisk. Det kändes för mycket 5mm. Nu har vi sagt att hellre ligger någon av oss därinne tills han har somnat (vi har ju fortfarande lyckats med att han somnar i egen säng

) än att han ska bli så här rädd och hysterisk en gång till.
Men vad tycker ni? Hur går vi vidare? Jag mår verkligen jättedåligt över att allting gick överstyr igår, och det känns som om vi har svikit honom.