Sjukdom under SHN-kuren?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Cd

Sjukdom under SHN-kuren?

Inlägg av Cd »

Hej! Vi har precis börjat sova-hela-natten kuren med våran ettåriga dotter. Framsteg visade sig fram tills igår, dvs tredje natten, när hon började hosta förskräkligt samt hade hög feber. Vi tog då över henne till vår säng för att få bättre uppsikt över situationen. Hur gör vi fortsättningsvis? Kan man fortsätta kuren som om ingenting hänt eller ska man vänta för att sedan börja om på nytt? Tacksam för svar.

Inlägg av kokos »

Hmmm... Om jag hade gett dig råd innan denna natt hade jag sagt åt dig att inte ta upp barnet i sängen pga sjukdom. Hon behöver sin ostörda nattsömn mer än någonsin. Fundera på hur du själv skulle vilja ha det om du vore sjuk. Vill du själv ligga mitt emellan två personer när du är sjuk och febrig och hostar?

När Adrian var störtförkyld fick jag höra att kuren kunde fortsätta som förut men att man får passa upp lite mer med alvedon, vatten, nässpray och liknande. Nu hade han inte hosta så det har jag svårt att tipsa om.

Det finns en del bra tips i denna tråd:
http://annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=187

Nån annan får hjälpa dig om hur du går vidare nu, för det vet jag inte helt säkert. Hade jag chansat skulle jag ha låtsas som ingenting under dagen, kört på schemat men gett alla marginalkvarter om hon var trött och så hade jag kurat vidare (i egen säng!) under natten som kommer.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
br

Inlägg av br »

hej
finns det möjlighet att ngn av föräldrarna ligger i närheten av barnets säng ( utan att barnet ser). Då kan man vara i närheten om man är orolig utan att störa den lilles sömn
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Love

Inlägg av Love »

Jag vet att Mammut Maria skrev på det gamla forumet att hon brukade sova på en madrass på golvet i barnets rum de nätter då de var som allra sjukast. Detta för att kunna ge dem en pangramsa omedelbart när de vaknande så att de somnade om.

Lycka till!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Precis vad jag just skulle skriva Love!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"