Dagskrångel!

Skriv svar
maria1984

Dagskrångel!

Inlägg av maria1984 »

Jaha
Nu har Elias lärt sig krypa och sätta sig upp... Även i vagnen :roll:
Hur ska jag hantera detta?
Han sover (eller ska sova rättare sagt) 1,5 tim på FM och 45 min på eftermiddagen. Idag så kom Elias på att man kan sätta sig upp även i vagnen och leka med selen och då behöver man ju inte sova alls :? Han sommnade alltså inte alls idag på FM så efter middagen va han så trött så jag gick ut med honom i vagnen och då sov han en timme, men igentligen ska han inte sova innan kl 14... En timme på hela dagen alltså.

Sådär roligt tycker mammsen, jag vet verkligen inte hur jag ska göra här.
Ska jag strunta i honom och hoppas på att han lägger sig ner och sommnar???
Eller ska jag börja lägga honom inne?, vilket jag igentligen inte vill eftersom jag känner mig så låst då.

Jag behöver peppning för Elias har blivit en väldigt viljestark liten man och skriker i högan sky så fort han vaknar om inte mamma kommer med en gång (Han vaknar oftast innan luren är färdig) och mamman har börjat tycka lite synd om mannen då :oops: :roll:

hoppas någon vill hjälpa mig
Maria
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Maria!

Jag skulle nog göra så att jag gick en sväng så han somnade och sedan ställa honom ute i vagnen.

Det är inte ett dugg syngd om Elias, bort med de vargarna :!: Han vet vad som gäller och det är bara att lägga sig igen och sova vidare. Backa bandet och tänk hur du gjorde vid uppvak under kuren. Ge en ramsa och lämna sedan resten till honom. Är han stor nog att resa sig upp, kan han också lägga sig igen. Ladda nu med lite ATTITYD, du fixar detta galant :thumbsup:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
maria1984

Inlägg av maria1984 »

hej tack för svar

jag har gått ut med honom men han sover ju ladrig sina 1,5 tim då.
Allt är så jobbigt nu när det börjar bli varmt, jag kan inte täcka över vagnen och han skriker så han blir svettig och så blir det en ond cirkel.
Jag ramsar ju inte heller på dagen, kanske ska börja göra det ???
Jag har nog ganska många vargar utanför detta huset jusst nu
kram
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Jep.. Det där med värme känner jag igen! :D Jag har skrivit säkert hundra trådar och frågat hur man skall göra för att ungarna skall sova i värmen... Har dock inga vidare tips att ge, förutom att klä av ungen så gott det går, inskaffa en sommarfilt som är sval, ställa vagnen i skuggan och på ett ställe där det blåser med suffletten på halvstång. Men dom vänjer sig till slut med värmen! Nu går det mycket bättre för oss efter några veckor av sol och värme. :D (Våra vinterbebisar är bara så vana att vara inpackade i diverse kläder i vagnen, så det är väl konstigt när man mitt i allt kan röra sig!) :D
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

ja det dar med varmen. Mitt enda, heta :lol: tips, ar att de vajer sig efter ett tag... Ja, faktiskt det ar det enda jag kan saga, forsoka stalla vagnen nagonstans dar det flaktar en smula och bort med sufletter och sol och allt som gor att luften star stilla... sa lite klader som mojligt....
3 fina...2005, 2007, 2010
ariparis mamma

Inlägg av ariparis mamma »

:D hejsan! :D

Angående vagnsovandet.
Om du vill att han ska sova i vagnen, så ska han somna i en stillastående vagn och läggas på utsatt tid varje dag.
Lägg tillrätta och ramsa eller vagna honom tills han fattar vinken och somnar(minikur i några dagar) :!: Jobba på attityden!!, det är inte solen och värmen och barnen som har ansvaret, det är ju vi, deras vägledare i livet. :!:

Din son är nu 8 månader och kräver tydlighet och fasta rutiner, så rädda honom inte från "stora stygga sängen och vagnen" :lol: :lol:
På morgonen ska han ha besked om vad som gäller, inte räddas!!

Hoppas att det går bra för dig! :D :D
Stolt mor till 3 Joar f?dd 060113, Arian f?dd 040330,William f?dd 991130. Hittade hit efter 1 1/2 barn ;-). Arian shn-kurad vid 9 m?n, Joar standardmodellad.
maria1984

Inlägg av maria1984 »

tack för alla svar
det känns mycket bättre
det är jättejobbigt med värmen 8) ,,, bättre med nerpackning så dom inte kan röra sig :D

tack igen
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"