Vad tror ni...?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Spyro
Kontakt:

Vad tror ni...?

Inlägg av Spyro »

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar ... 22,00.html

Alla dessa risker... :roll: Finns det alltså ingen möjlighet för mig att bli gravid till sommaren igen då!? :evil:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Go, girl :D

Klart du ska skaffa fler barn om du vill - och kan :!:

Jag blir galen på alla j-a larmrapporter om precis ALLT och inget :evil:

Hoppas du lyckas bli gravid när du nu vill det, och läs inte sån här smörja :wink:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

tack, det där behövdes... :D

Insåg i dag att ifall man levde i enlighet med allt som forskarna och media säger så skulle man inte leva alls. :roll:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det var något av det absolut dummaste jag hört, och det vill inte säga lite :shock: :roll: :lol:

Herre milde :evil: Man får ju också minnas att det är herrar som ligger bakom dessa "rön". Halleluja! Vad f-n vet DE :?: :!:

Jag fick tre barn på mindre än två år. (Faktiskt.) Kan inte se något som helst fel på vare sig dem eller mig :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Therese

Inlägg av Therese »

Ja man kan tydligen forska i lite allt möjligt idag. Både sånt som är viktigt o inte. Tänk om dessa forskare ägnade sej åt att lösa viktiga frågor som diabetes, cancer osv.
Jag kan dela med mej av mina högst personliga erfarenheter.
År -00 fick vi en pojke (som inte överlevde förlossningen), han var 50cm o vägde 3450g.
År -02 (bara 1,5 år) senare fick vi en flicka som var hela 55cm o vägde 4355g.
År -04 (den 25 april lite mer bestämt) fick vi en flicka till som var 50cm o vägde 4030g.
Om 3 veckor väntar vi vårt 4:e barn, så det återstår att se hur det går.

Jag kan alltså inte hålla med om att det inte skulle finnas tillräckligt med näringsämnen för de kommande syskonen.
Jag har gått efter pricipen att man blir gravid när kroppen är redo för det, sen kan det ju säkert variera från kvinna till kvinna.

En liten parentes; när vår första flicka föddes så var moderkakan väldigt stor 1,2kg, hon hade enormt mycket fosterfett o det var massor av fostervatten. Alltså mycket av det mesta, o då väntade vi bara 10 mån från första förlossningen till nästa graviditet.

Så tänk inte på det du, känn efter vad som passar er familj.
Lycka till!
Mindy

Inlägg av Mindy »

:shock: :twisted:
Ja, herregud vad ska man säga?! Har de verkligen inte annat att lägga pengarna på? Krävs det inte mer än sånt här svammel?

Håller med, nuförtiden larmas det om en sak och nästa gång hör man motsatsen. Är t ex tvärsäker på att jag för ett par år sedan hörde att mkt fett i kosten definitivt ökar risken för grovtarmscancer och före jul så kom det en rapport som menade att fett MINSKADE risken.

Män som är hemma med barn lever längre....(?) än andra män för att...???? De blir mindre stressade? :roll: Varför är då kvinnor (som än så länge är hemma mer med barn) i högriskgruppen när det gäller stress?
Jag har en teori :wink: Det verkar (i mina ögon) ofta som att män som är hemma med barn ofta koncentrerar sig väldigt på den uppgiften. Mao det blir inte så mycket annat gjort. DET jobbet är kvar när kvinnan som arbetar kommer hem.
Ursäkta att jag generaliserar och hårddrar.

Jag gillar forskning men nu börjar jag tycka att det ofta är motsägelsefullt i överkant. :evil:

Lycka till Spyro! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Tina-Stina

Inlägg av Tina-Stina »

:evil: Blir så irriterad! Alltid ska det skuldbeläggas!
Jag tror inte att man blir gravid om det inte är meningen att man ska bli det. kroppen anpassas efter ens tillgångar tror jag! :D
Självklart ska du fortsätta som du tänkt! :D
Lycka till!
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"