20 mån. ställer sig upp i vagnen när hon ska

Skriv svar
Ottilia

20 mån. ställer sig upp i vagnen när hon ska

Inlägg av Ottilia »

Hej alla!

Det känns som om det vore en hel evighet sedan jag var här sist och det beror väl på att allt bara flyter på. :D

Maja sover sin 1,5h lur oftast i vagnen. Vi lägger ner henne går ut med vagnen i trädgården säger "Sov så gott, ses snart" och hon somnar nästan på studs i en stillastående vagn. Sedan 1v tillbaka har hon börjat hoppa upp och ställa sig i vagnen och gjort det till en helkul lek! Suck! :wink:
Vi har börjat spänna fast henne med selet, men hon lyckas ta sig loss och det är nästan som om det hela blir ännu mera roligt med selet.
:?: Hur ska vi göra? Berätta hur ni andra har gjort, ni som kanske varit merd om detta.
Behöver hjälp att hitta in på rätt spår då det just nu känns som om vi bara "provar" olika lösningar. Ni vet hur lyckat det brukar vara... :wink:

Hoppas att någon kan hjälpa oss!

Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
ariparis mamma

Inlägg av ariparis mamma »

Hej!

När vår son var nästan 2 så sov han inte så bra i vagnen längre, så vi flyttade in honom i spjälsängen på dagsvilan. Detta efter att ha läst en tråd om att de sover bättre i sängen när de blir större.Sedan dess har han sovit som en kung ca 2 timmar varje dag (åtminstone nästan jämt.... :wink: ) Så mitt tips till dig är att prova att låta henne sova inne.

Lotta
Stolt mor till 3 Joar f?dd 060113, Arian f?dd 040330,William f?dd 991130. Hittade hit efter 1 1/2 barn ;-). Arian shn-kurad vid 9 m?n, Joar standardmodellad.
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Tack för svar! Det har fungerat jättebra. Samtidigt vill jag att hon ska kunna sova i vagnen också. Men just nu sover hon som en prinsessa inne i sängen...

Tack igen!
/Ottilia
ariparis mamma

Inlägg av ariparis mamma »

:D :D Vad bra att det fungerar! :D :D Well done!
Jag håller med om att vagnen är ett jättebra sovställe... I den tråden jag läste så var vagnen ej utesluten på något vis, men däremot så fick vilan bli lite som den blev, när det vankades vagnvila.
Efter att ha infört vila i sängen så har vi vant oss vid detta och vid de tillfällen då det är dags för vagnen, har det blivit mer av en kort vila än en lång sömn.

Ha det så bra!

Lotta
Stolt mor till 3 Joar f?dd 060113, Arian f?dd 040330,William f?dd 991130. Hittade hit efter 1 1/2 barn ;-). Arian shn-kurad vid 9 m?n, Joar standardmodellad.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Har du inte ställt din fråga på ett annat ställe likadant och har du inte fått svar där också :?: Måste be dig i all ödmjukhet att inte skapa nya trådar kring samma barn och samma ämne... :wink: Det blir förvirrat för mig och andra som vill svara :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Jag vet! :oops: Eftersom jag inte varit inne och skrivit egna frågor på ett tag så blej jag SÅ förvirrad över alla olika forum. Visste inte vart jag skulle ta vägen. Sorry! Lite förvirrad som sagt :wink:

/Ottilia
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"