Ett par frågor efter tredje natten

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

Ett par frågor efter tredje natten

Inlägg av Gäst »

Vi har just haft vår tredje natt och det gick jättebra fram till ca 06.00 då vår ängel vaknade och började skrika. Eller snarare han gnällde lite i ca 10 minuter, när jag ramsade började han gallskrika. Varför skriker han när han hör ramsan? Jag vet att det tar tid innan det sätter sig men VARFÖR, vad är det i ramsandet som gör honom ännu argare, någon som vet?

Vad skall jag göra när han skriker oavbrutet i 1,5 timmar och ramsan inte tar?
Vi har vagnat honom den första natten, jättelite den den andra och ingen vagning alls tredje natten. Jag känner som Christine, att det blir ganska likt skrikmetoden när man inte kan göra något för att lugna ner barnet.

En sista fråga, man skall ju inte ta upp barnet när det skriker, hur gör man när barnet har hållit på och skrikit i 1,5 timma och inte ser ut att sluta på ett bra tag? Ramsan gör bara att han blir ännu argare, framför allt på morgonen.

Ja, det var mina frågor, hoppas någon kan svara, nu skall vi båda ta vår 45-minuters lur :D :sleep: :sleep:
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Det kan mycket möjligt ha varit så att du störde honom med din ramsa. Testa nästa gång han bara gnyr lite att avvakta och se vad som händer. Oftast klarar de av det på egen hand.
Men jag förstår din tanke, att dra ramsan för att han ska känna att det är lugnt att somna om.

Du får gå in och "krisvagna" om inte ramsan tar, speciellt när du inte har kommit så långt i kuren än. Han måste ju lugna sig för att kunna lyssna till ramsan.

Lycka till!!
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"