Vi är på gång att lyckas!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Fru Majsan

Vi är på gång att lyckas!

Inlägg av Fru Majsan »

Det är nu en vecka sedan vi började kuren och sedan ett par dagar så har vi faktiskt lyckats få Axel att sova när vi vill - både på dagar och kvällar! Dock har vi inte varit stenhårda i början, det tog några dagar innan vi hittade ett schema som vi tyckte passade både oss och honom, men efter att ha reviderat det ursprungliga schemat några gånger så tror jag att vi har hittat rätt!

Femte natten sov han för första gången hela natten - från 19.50 till 6.50 på morgonen! Sjätte natten vaknade han vid 5-tiden nästa morgon men lyckades somna om och nu två morgnar har han vaknat strax före klockan sju (vi har bestämt att det är morgon klockan 7).

Det mest komiska i sammanhanget är väl hur vi andra i familjen har sovit...vi märkte snabbt att Axel behövde få ett eget rum för att kunna sova utan att störas av oss, och eftersom det tog några dagar att göra i ordning ett rum till honom, så förvisade vi oss själva till gästrum och soffa :D några nätter. Men nu står hans egen sovhörna klar i gästrummet och i natt sov han även där utan några protester.

Vi är på gång!

Det känns som om vi är på gång nu!
Mamma till Axel, född i april 2004.
Startade SHN-kuren den 3 januari 2005.
JH

Inlägg av JH »

Heja, heja!! :D =D> Duktig familj!

Är nästan lite avis :) Vi har ju hållt på i 1,5 månad och det strular fortfarande med vargtimmen... :? Har bara sovit HELA natten 3 gånger, och det var före jul. Nu sover hon oftast från 19-05.40 och borde sova till 06.30. Men det kommer! Det veeet jag!

kram på er!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
kokos

Inlägg av kokos »

På gång???? Ni har ju kört med raketfart och det går så otroligt bra för er. Jätteroligt att läsa! :D

Som JH sa så är jag också lite avis. När nätterna sitter för oss så strular dagen och tvärtom. Så där har det hållit på. Men det är i alla fall bättre än att inget fungerar :roll:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Underbar läsning!!! :lol:
Duktig familj!!!
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Fru Majsan

Inlägg av Fru Majsan »

Tack, tack! Ja, det känns bra! Det enda som blir lidande är väl min nattsurfning då datorn och Axel delar rum...sitter nu gömd bakom avskärmningen och försöker skriva utan att göra alltför höga klickljud 8)
Mamma till Axel, född i april 2004.
Startade SHN-kuren den 3 januari 2005.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"