Hej alla!
Jag undrar om någon kan ge mig tips på bra saker för ensamlek till en 5 ½ månaders. Hon kan inte sitta än så hon leker liggande. Hon rullar runt så hon ligger ibland på mage och ibland på rygg. Jag har så dålig fantasi och skulle bli jättetacksam för tips på kul saker.
Ensamlek för 5 ½ månaders
Ensamlek för 5 ½ månaders
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
-
lindborgskan
Hej,
Min kille är 6 månader och han har följande leksaker till sin ensamlek
Prasselbok
leksaksmobil som låter
Klossar i glada färger
En nalle
En skallra
Ett aktivitetsbälte tror jag det heter, det är av tyg och man kan knyta fast det i spjälsängen och det har en spegel, några plastnallar etc på som man kan trycka på så att de piper
Jag har också satt upp slipade kristaller i fönstret så skiner solen in på morgonen så blir det en massa solkatteri regnbågens färger på väggen som är kul att titta på.
Sen gillar han att fixa och tricksa det ska var lite svårt så jag sätter ofta fast sakerna mellan madrassen coh sängen så att han får kämpa lite med att ta bort dem.
Köpte en stor plastspade med trubbigt handtag som han tycker är kul för den är stor och lite krånglig att hålla i.
/Jenny
Min kille är 6 månader och han har följande leksaker till sin ensamlek
Prasselbok
leksaksmobil som låter
Klossar i glada färger
En nalle
En skallra
Ett aktivitetsbälte tror jag det heter, det är av tyg och man kan knyta fast det i spjälsängen och det har en spegel, några plastnallar etc på som man kan trycka på så att de piper
Jag har också satt upp slipade kristaller i fönstret så skiner solen in på morgonen så blir det en massa solkatteri regnbågens färger på väggen som är kul att titta på.
Sen gillar han att fixa och tricksa det ska var lite svårt så jag sätter ofta fast sakerna mellan madrassen coh sängen så att han får kämpa lite med att ta bort dem.
Köpte en stor plastspade med trubbigt handtag som han tycker är kul för den är stor och lite krånglig att hålla i.
/Jenny
Mamma till Theo född 19 okt 2005 & Moa född 22 maj 2007.
Aldrig kurade, men standardmodellbarn sen början.
-
lindborgskan
Kom på en enkel super rolig leksak
En tom petflaska som jag tejpat fast korken ordentligt på. Den är super kul på golvet rör sig själv och låter skoj när man bankar den mot parketten. Inte så kul kanske på ensamleken men den kan sysselsätta Theo länge på golvet.
/jenny
En tom petflaska som jag tejpat fast korken ordentligt på. Den är super kul på golvet rör sig själv och låter skoj när man bankar den mot parketten. Inte så kul kanske på ensamleken men den kan sysselsätta Theo länge på golvet.
/jenny
Mamma till Theo född 19 okt 2005 & Moa född 22 maj 2007.