Försök åtminstone höfta ett schema nu, tycker jag. I och med den egentliga födelsen kan kan ju gå efter den åtminstone ungefärliga principen 2-2 plus 6 tim natt. Det är inte förbjudet att väcka honom efter ca 2 tim för att lägga honom till

Här måste du nog bestämma dig. "Riktigt" kvällstrassel är det tydligen inte eftersom han inte bryter samman; man brukar se att det inte finns en chans att låta barnet fortsätta med vad-det-nu-var utan måste ge lite ro, en paus.
Trött är han säkerligen i alla händelser efter en lång dag med miljoner intryck och skulle må väl av en mental paus. Men den måste du nog styra upp åt honom eftersom han inte "svimmar" eller skriker sig blå.
Om du spränger in en tjugominuters skulle jag låta det "målet", när du nu vill starta det (och sluta det), handla om 3,5 tim ungefär, inklusive luren och två eller tre påfyllningar, bad och det hela. Det borde kunna ge en lagom sen, eller tidig, hur man vill se det, start på 6 tim-natten.

En paus på tio minuter, en kvart kan göra all skillnad (också där kommer alltså marginalkvarten till användning

). Mer än en kvart bör man dock inte pausa i taget. Efter 20 min "tror" lilla älsklingen att det är dags för matsmältning i stor stil och känner inte för att äta ett nytt mål så tätt inpå

Så "hacka" du också - växla mellan umgänge och matning, rapning och matning, osv - ha inte bråttom, låt lugnet lägra sig, ingen otålighet. Kanske behöver han avskildhet för att kunna äta som folk just nu
Skönt att du känner dig saklig kring amningen. Skönt att du har läkt

Vagnen är ju det allra enklaste. Använd den tycker jag, tills schemat, tiderna, sömnen sitter

Visst kan du annars lyfta över honom, snabbt och med säkra tag, i sömnen. Det tar han inget extra för