Hejsan! Köpte mig en begagnad syskonvagn via Blocket och den kom via BussGods. Hel och fin och så. Men vad jag inte tänkte på att fråga om var ju om den "umgåtts" med rökare! Klädseln är tvättad men det luktar ändå "sött" om den.
Är det någon som har ett tips på hur man kan få bort så mycket som möjligt av lukten?
Syskon kommer inte förrän i Juli så det finns lite tid för experiment.
Väldigt tacksam för alla ideer!
Hannapanna
Mamma till Ylva, född 26 juli 2004 och Isak, född 19 juli 2006.
Hej! Jag kommer sent med ett tips, du kan ju prova om det inte funkar med ättika! När vi var unga och hade varit i rökig miljö så hängde vi kläderna i värmen i torkskåpet ett tag, några timmar eller så. Torra kläder, menar jag. Det kanske funkar på vagnar också! Lycka till!
JAg tror också på Ättikan, själv gjorde jag så när jagfick mögellukt i min vagn, att allt som gick att ta av la jag i blöt med tvättmedel och ättika innan jag körde det i maskinen, sen det som inte gick att tvätta gjorde jag en tvättlösning med lite tvättmedel och ättika som jag sprayade på och torkade av. Ättikan neutraliserar doften och vagnen kändes hur fräsch som helst efter det
om inte något av alla tips fungerar, kan du kontakta itt försäkringsbolag, ibland har de sk ozon-aggregat till uthyrning, då sätter du vagnen i ett väl tillslutet rum, och kör aggregatet några timmar, sen är all röklukt borta. men det beror ju på om det går att få tag på hos er förståss
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Jag hittade en flaska Febreeze i städskåpet, så i o m att det visade sig vara lite överkursmeck med att få loss klädseln från vagnen så sprayade jag vilt på allt jag kom åt istället. Sedan stank det febreeze i garaget länge...
Nu har det börjat lugna ner sig och än så länge känner jag ingen röklukt. Jag tror minsann det funkade! Men dyker det upp minsta lilla ryk så är det ättikan som kommer fram...
Tack för alla tips! Jättebra!
Hannapanna
Mamma till Ylva, född 26 juli 2004 och Isak, född 19 juli 2006.