Vår solskenshistoria!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Vickis

Till Snark!

Inlägg av Vickis »

Hej! Hrm, hon verkar envis er dotter... Trodde vår var det :) Det är klart att det är kämpigare när man är borta, med nya miljöer och så. Vet ej hur ni låter/ beter er när ni lägger o ramsar, men jag har märkt att det är lätt att man låter lite för gullig ibland. Eller att man inte kan låta bli att "småprata" lite när man lägger ner. Min man sa i början, innan han fattat riktlinjerna med kuren, "måste man vara så hård?" :cry: Nej det måste man ju inte men väl ganska kort och rakt på sak. Ni vet ju hur Anna beskriver det (Kolla bara in hur hon buffar på filmklippet, det är ju helt makalöst :D ) Till dig Anna om du läser kan jag bara säga att mina buffningar i det närmaste var långsamma tryck med flat hand. Fick aldrig riktigt till det där :lol:

Hoppas ni får en trevlig resa och att ni får lite nattsömn!

:heart: Viktoria
Vickis mamma till Linus -00 och Olivia -05
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Vickis :lol:

Precis - och "hård" kallas det inte, utan SAKLIG.

Gullandet blir lätt tröstande, varpå lilla ungen omedelbart tror att någonting är farligt och/eller fel :x

Och vi vill ju inte att lilla älsklingen ska tro att "Hjälp! Det är säkert synd om mig :shock: :!: "

Då kan ju inte vi ömma heller gå och tycka synd om lilla barnet, eller hur :idea: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"