Hur kombinera spjälis och våningsäng?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Gäst

Hur kombinera spjälis och våningsäng?

Inlägg av Gäst »

Har någon tips om spjälsäng och våningsäng som kan sättas ihop? Killarna har ett litet rum, så det finns bara en sängplats. Jag skulle vilja hitta en vångingsäng som först har en säng där uppe och en spjälsäng där nere, och att man sen kan byta ut spjälisen mot en riktig säng. Förstår ni? I två sektioner, typ. Finns det såna?
Åsa
Linnan

Inlägg av Linnan »

Jag har inget tips på nån sån säng men mina ungar var i dinas ålder då de flyttade till våningssäng. Jag la ett hopprullat täcke under madrasskanten så rullade inte minstingen ur om det är det du är orolig för. Hon trillade inte ur men jag vet vissa föräldrar som la kuddar på golvet ifallifall. Men du kanske har en "smitare" som inte vill ligga i sin säng?
mia75

Inlägg av mia75 »

Går det inte att ta en vanlig tvåvåningssäng och ta bort ribbotten på den undre och ställa in en spjälsäng där istället? Sen bara lägga tillbaka ribbotten och så har man en vanlig tvåvåningssäng igen? Det tror jag skulle funka... :roll: :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
DEt där med ribbotten var en jättebra idé! Det tror jag kan funka. Jag vill ha kvar spjälisen för lillens sömns skull, jag tror inte han klarar en stor säng ännu. Men om man kan stoppa in den i "hålet" så löser det ju alla problem!
Tack,'
kram från Åsa
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Ikea har eller hade en säng som jag tror heter Lo, den kan man ha i alla möjliga olika varianter. Som våningssäng, loftsäng och "mittensäng". En väninna till mig hade den som loftsäng och hade spjälsängen under...
/ Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej Mia,
Tack för ett lysande tips om ribbotten. Har nu i två somrar knött in spjälsängen bredvid våningssängen. Men eftersom vår lilla oding ännu inte är igenom trotsålder (har ju precis börjat) så kan vi göra det i sommar.

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"