stolt Mamma!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jennie + 2 sm

stolt Mamma!!!

Inlägg av Jennie + 2 sm »

Skrev för några dagar sedan och var förtvivlad, för att Liam inte ville sova så länge som jag ville 1,5 h. visade sig att jag fastnat i buffandet (ack så vanligt om jag förstått saken rätt)
Lillprinsen är nu inne på sin andra dag utan buffande och HAN SOVER SOM EN PRINS skall.
Är så glad och stolt över honom. Var nära att ge upp. så för er alla som har den tanken gör inte det HEJA HEJA.

Tja jag är inte över ån ännu, skall ju ta bort nattmålet vid 4 mån. nu väcker jag honom kl 3 men i natt sov jag över och fick väcka honom 4.30 i stället, trodde att han skulle vara hungrig MEN!!! fick truga i honom 100 ml ????

Undrar när det är dags att ta bort nattmålet, 16v eller 4 mån på datumet.

Kram till er.
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Heja heja heja!

Underbart att det funkar, jo buffningen har jag också förstått kan vara en liten hake, min son är dock så stor att när jag började kura honom så var buffning inte aktuellt.

Nu är jag inte säker på hur det ska vara med nattmålet,eftersom jag inte började så tidigt med kur osv, men jag skulle kanske prova att dra på målet och se om natten skulle gå bra utan mat. för vaknas det så är det ju inte dags att ta bort målet ännu. kanske kan förflyttas till senare/ tidigare på morgonen?

kanske någon annan som har bättre koll kan ge dig ett vettigare svar.

Kul att sömnen blivit bättre iallafall
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Vad duktiga ni är!! :D :D

Ang. nattmålet ska ni ha en fast tid på även det.
Bestäm en tid, då du väcker honom.
Nu vet jag ju inte NÄR han lägger sig, och hur många timmar det blir fram tills nattmålet (läs hur många timmar en i hans ålder kan sova)
men eftersom du väckte honom 4.30 kan du ju köra på det ett tag, eller rent av 5.00 kanske, en snabb påfyllning bara, sedan morgon som vanligt.
Ställ klockan och väck honom.

Det var så det blev för mig och Ida. En natt "försov jag mig" och hon fortsatte sova, sedan blev det likadant en natt till :oops: Då sköt jag fram nattmålet som jag väckte henne för. Körde på några veckor till. En dag bestämde jag mig - bära eller brista - hon får sova. Och det gjorde den lilla ärtan, ända tills det var dags att gå upp kl. 8.00! :D

kram och lycka till! :D
anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Om jag har förstått dig rätt så är er plutt 4 månader? Du frågar om nattmål, vi tog bort nattmålet då vår son var 2 mån och 3 veckor för det var då vi satte i gång med kuren "på riktigt". Han har således inte ätit på natten sedan den 3 nov. Det var när han sov över kl 01.00-målet som vi började fundera om han inte även skulle klara av att hoppa över 04.00-målet och tack vare kuren klarade han det :) . Lösningen är förstås tillräckligt mycket mat på dagen enl Standardmodellen. Inte för mycket eller för lite sömn på dagen heller. Och självklart mycket social delaktighet och skratt :D .

Lycka till!!

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"