7:e natten... och hon har inte somnat på 1 timma...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

7:e natten... och hon har inte somnat på 1 timma...

Inlägg av Lillamolntuss »

...ska det vara så? Är det vi som gör något fel? Två minuter siktar vi ju på! 4e natten tog det bara ett par minuter, men annars har det rört sig i de här krokarna... dvs 1 timma eller mer. Nätterna fungerade bättre och bättre, men natten till idag var hemsk och hon var vaken mer eller mindre hela tiden. Vaknade och gnällde / skrek / jollrade om vartannat. Kanske beror det på att hon dragit på sig nån sjukdom - är varm och har antagligen feber...? (Tänk att dom passar på, dom små älsklingarna. Läste att det är jättevanligt att dom blir sjuka.)

Dessutom har hon börjat fråga igen då vi bekräftelseramsar...

Schema:
07:30 Vakna, Mat (Välling)
09:30 Sova (45 min)
11:00 Mat (Gröt)
12:30 Sova (1,5 timma)
14:30 Mat (Lagad)
16:15 Sova (20 min)
17:30 Mat (Lagad)
19:00 Mat (Gröt, Nattslurk), Skrattet till godnattet
19:30 Sova (12 tim)
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
kokos

Inlägg av kokos »

Ta det nu bara lugnt 8) Du är på uppföljningsveckan och lilla damen ställer en massa frågor och TESTAR! :shock: Stå på er! Det fungerar, det vet ni ju. Hon somnar snart och ni gör inte fel tror jag.

Försök hitta förtroendet för lilltjejen, hon somnar snart ska du se.

Kör hårt nu! Attityden har du ju!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
kokos

Inlägg av kokos »

Glömde att säga en sak: Adrian blev också sjuk i samma veva som han började sova mer. Desto bättre att man har kuren: när de är sjuka behöver de sin sömn mer än någonsin!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

*skratt* Jag satt just och sa här att HON DRIVER JU MED OSS!

Hon sover nu, men det är oroligt och det kommer gnäll och pip lite då och då därifrån. Det är svårt att veta om man ska ramsa eller låta henne greja det själv.
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
kokos

Inlägg av kokos »

Lite pip är ingen fara. Låt henne vara nu! :lol: Jag hade inte ramsat på pipen.

Kanonbra att hon somnade! Du ska se att hon snart fattar galoppen, jag tror det sitter redan imorgon.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"