Em-lur och matning åt hel-ete idag!!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristin

Em-lur och matning åt hel-ete idag!!!!

Inlägg av Kristin »

Hej!

Det är en slagen kvinna som skriver :cry: ....

Jag var borta hos en kompis i em med junior och det fungerade INTE att låta honom sova em-luren hos henne. Han blev HYSTERISK, HYSTERISK och åter HYSTERISK :evil: :cry: :evil: :cry: . Jag skall ÄRLIGT säga att jag tyckte det var jättejobbigt just för att vi var hos den här kompisen. Hon vet ju om att vi kör AW och det kändes som ett misslyckande att jag inte kunde få plutten att sova inför henne (Jag VET :oops: :oops: , men nu berättar jag precis hur jag kände det).......

Jag försökte t o m buffa men utan framgång. Till slut tog jag upp honom.

Efter ca en halvtimme gjorde jag ett nytt försök, men det slutade precis som det förra. Nu hade det gått så långt att det hunnit bli dags för 17-målet så då fick han det. Han somnade FÖRSTÅS under målet. Jag avbröt matningen och lät honom få sova i 20 min i min famn. När han vaknat igen (jag blev ju tvungen att väcka honom) fortsatte jag med matningen, men det var knappt han ville ha något. OVANLIGT!

Sedan kom vi hem och jag gjorde i ordning honom för kvällen. Halva tiden genom ord. matning ville han inte ha mera. Inombords blev jag förbannad = rädd. "Tänk om han nu inte sover hela natten"....... Han åt ju mindre än vanligt hos kompisen också. Gjorde en paus och sedan fick jag i honom nästan hela flaskan. Hm :roll: :roll: :roll: .

Jag har precis lagt honom och jag hör att han ligger och jollrar/diskuterar :) .

Usch, idag var det jobbigt att vara förälder. Blir arg på mig själv och är frustrerad. Varför gick det inte att få honom att sova???? Jag hade samma problem i förra veckan när jag var hemma hos en annan kompis, men tack å lov hade hon en cd-spelare utanför dörren så så kunde jag sätta på vismusik. DÅ slocknade plutten! Är det det att han känner av att han inte är hemma? Rummet var kolmörkt kan tilläggas. Jag VALDE att inte ta med vagnen (av lathet :oops: ) - det gör jag aldrig igen. Det funkar ju inte i vardagen att han inte skall kunna sova på andra ställen än hemma i sin spjälsäng eller i vagnen eller hur? Enl Anna skall ju ett kurat barn kunna sova överallt. Plutten HAR sovit på andra ställen, men emellanåt fungerar det helt enkelt inte!

Fy vad dåligt jag mår nu. Losy parent! Jag ältar och ältar, varför gick det inte?????? Ramsan bet ingenting. Jag skall erkänna att jag tyckte det var JÄTTEJOBBIGT att stå där uppe när kompisen satt nere. Jag känner ju att jag "misslyckades". Tänk om hon tänkte "ha, AW fungerar ju inte alls!"

Hm..sådana här dagar står allt vad kur/schema/ramsning och allt var det är mig upp i halsen :twisted: .

Se så, läxa upp mig nu (i positiv anda hoppas jag :oops: )!

Nu går jag och tröstäter lite :oops: :wink: !

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
JH

Inlägg av JH »

Jag har känt precis som du idag! :) (Se mitt tidigare inlägg) och förstår precis vad du menar! Även om jag var själv hemma och inte hos en kompis så var det hemskt.

Ibland tror jag att vi AW-fans - som verkligen tror på det här, har fått sett att det funkar med egna ögon och vet hur mycket bättre det är nu än innan kurande och verktygande - blir alldeles för upprörda när nåt inte funkar som vi är vana vid. Man måste kanske faktiskt inse att bara för att vi har "lyckats" med AW's SHN och tagit till oss hennes filosofi, så kommer våra barn ibland att vägra sova, att protestera och förändras, precis som andra barn. Andra föräldrar tycker väl också att det är jobbigt, men ändå ganska naturligt. Vi tycks ibland tro att hela väääärlden går under då :wink: :D

Som sagt, jag kände precis som du, men har försökt analysera VARFÖR jag kände så...

Kram på dig! :)
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
br

Inlägg av br »

hej

Shit happens! :shock: en gång när jag skulle lägga sonen hemma för sin em lur då jag hade besök av en vännina som jag lovordat "Kuren" så mkt inför då gick det åt skogen! Sonen började med att vara lugn, jollrade lite och därefter _gallskrika_ ! till slut gick jag in för tat lugna med solfkäder! Han ahde bajsat ! ett jättelass! som läckte över hela honom och sängen! jag var tvungen att ta upp honom, bytte blöja och kläder och lade honom i vagnen och körde ut honom på uteplatsen! Jag kände mig inte som om vår uppvisning var ngn god reklam för kuren, men sådär an det bli!

En sak at fundera på är hur du hade gjort om du inte hade kurat och ramsat osv? Hur gör dina kompisar som inte kör efter schema osv? Mina kompisar som har barn som inte är "Kurade" och som sover när de "behöver" brukar ofta vara väldigt gnälliga av trötthet och i bästa fall somna i famnen till slut. Men lika ofta så måste de ge sig av så att barnet får somna i vagnen eftersom de inte har ngt annat alternativ!

Kankse han känner att du är orolig?

Nä, ryck upp dig, konstigare saker kan hända! Åh visst kan din kompis tänka en massa kosntiga saker om AW, men hon kanske är avis på att du får det att fungera alla andra dagar( och nätter) utom just denna gång!!!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jösses då :roll: :wink: ! Glöm det där och gå vidare- det ÄR svårt att få dem att sova borta när det strular. Man har inte tillräcklig pondus i ramsandet och vargarna kör segervarv runt benen :wink: . Så kan t o m jag känna då det händer 8) !

:idea: Vagnen är faktiskt bra att ha med - hur stora de än är så funkar vagning klockrent när det krisar. Ett annat tips är att ta med kudde eller liggunderlaget i hemmasängen att lägga i lånad säng. Då luktar det hemma och det går lite lättare att somna.

\:D/ Kom igen nu!
father of sons

Inlägg av father of sons »

Ni verkar ha haft en jobbig dag, Du och "plutten".

Kristin, efter regn kommer solsken :D

Var inte så hård mot dig själv. Alla gör fel ibland.
Återvinn attityden.
Förmedla att allt är i sin ordning i sådana här tillfällen. 8)
Jag tror att "plutten" "bara" bekräftade din oro (Vargen).

Imorgon är en ny dag. :D
Kristin

Inlägg av Kristin »

Ni äääär väl för söta :heart: !! PRECIS det jag behövde få höra!

"JH" ännu en gång satte du "mmmm" på spiken (är värdelös på ordspråk :oops: ) - det är PRECIS därför jag reagerar som jag gör. Glömmer bort att junior är ett barn som alla andra (nja....inte riktigt :wink: ) och som jag brukar skriva i mina inlägg "är ingen robot".

Jag tar det verkligen som ett personligt misslyckande de FÅ gånger jag inte får "det" att fungera. Måste sluta med det :evil: !!!!!! Vem gynnar det :roll: ? Frågar för mycket "varför gick det inte I DAG???". Faktum är ju att det går de övriga 98% om inte 99%.

Det hör också till att kompisen jag var hos idag har haft sömnproblem med sin lilla enda sedan födseln (är 2 år idag..) och hon tog t o m upp det ännu en gång idag. Det här är så känsligt att jag vågade inte ens nämna AW (hon vet ju att vi "arbetar" enl denna filosofi med vår son).

Varför tänka så mycket på vad andra tycker? Jag gör det alldeles för mycket. DET är någonting jag vill lära min son att INTE göra!

Jo, "Plutten" heter Filip. Kallas sällan för det dock. Det blir mest Plutten och Gubben :wink: .

Återigen TACK!

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
JH

Inlägg av JH »

Ta till dig av allas kloka ord Kristin! :D

Och "tack" för att du också hade det jobbigt JUST idag! (även om jag såklart främst önskar att du sluppit det jobbiga helt!) :D Det hjälpte mig att höra från dig...! :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
kokos

Inlägg av kokos »

Ujuj vad jag känner igen mig. Jag blir också helt förstörd om något sovpass havererar. :cry: Som så ofta annars har jag prestationsångest även vad gäller detta...

Vi får inte glömma att vi är världens bästa mammor och pappor som ser till att våra barn får sova gott på nätterna :!: . Vi ska slå oss själva för bröstet och göra segergester när vi lyckas istället för att fokusera på något enstaka tillfälle då det blir trassel :lol:

Du gjorde ett tappert försök och det blev tokigt. Nästa gång har du laddat om och känner dig tryggare och då kommer det att fungera. Jag lovar.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Kristin

Inlägg av Kristin »

Tack Kokos!

Jag har också prestationsångest :oops: . Ser det här med Junior lite för mycket som att något skall "klaras av" likt ett projekt. Gillar inte det hos mig själv. Måste njuta mer av den lille varelsen. Han är ju så lätt och rolig att umgås med. Min lilla plutt :heart: :heart:

Skärpning Mamma :!:

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
kokos

Inlägg av kokos »

=D> =D> =D>
Så ska det låta! Den fantastiska lille killen har en toppenmamma!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
MerlinK

Inlägg av MerlinK »

...förlåt om jag skrattar åt eländet men jag måste bara tala om att jag kände igen mig sååååå väl i din berättelse!!! Du har fått så bra svar så jag vill bara berätta att du inte är ensam... :)

Vår kille funkar mestadels helt suveränt hemma, men så fort vi åker till stugan och min svärfar är där samtidigt så brukar det krångla... :roll: KAN det bero på mig månne??? :oops: :lol:

Har insett att vargarna finns i min skalle och ingen annanstans, men förstås får sonen nys på dom ändå...

I klartext: jag skapar alldeles egna prestationskrav ( :idea: observera att ingen annan gör det :!: )och blir stressad när/om sonen krånglar och visar säkert det i mitt kroppsspråk vilket gör att han blir helt förvirrad och protesterar (förstås :!: ) när jag gör annorlunda än jag brukar. Stackars unge :oops: :roll: Tur att de är så förlåtande... :lol:

Jag jobbar alltså på att få MIG att fungera på ett bra sätt när vi är borta någonstans, sonen gör det garanterat bara jag är mitt "vanliga" jag... :lol:

Kram på dig!
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"