tips på dubbelvagn/syskonvagn

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
T.P

tips på dubbelvagn/syskonvagn

Inlägg av T.P »

Hejsan..kanske ni har bra förslag på vad för syskonvagn man ska leta efter..ska kolla annonser efter beg vagn

kan inget om vagnar,,alltså vilka märke är bra, vad dom heter osv
då vi har en beg vagn som vi fått av en i släkten!!

men mina "krav" är:

gå att få fullt liggläge
att barnen är vända mot mej.

hoppas ngn har ngt bra förslag
barn födda 04/06/08
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej!
De tips jag kan ge är följande.......

bor du i villa eller lägenhet, om du bor i lägenhet, kolla att vagnen inte är bredare än att du får in den i hissen, bodde själv tidigare i Gbg på hisingen och det huset hade väääldigt smal hiss.

behöver den vara lätt att rulla, eller kan den vara tyngre,även det spelar roll i val av vagn. Vi har en gammal brio tvillingvagn, säkert tio år, mycket fin, fullt liggläge, och bra gung vid vagning av två barn :)

Kolla in tvillingvagnarna i butik, provkör osv, kolla sedan typ på blocket, och du kan finna samma modell fast billigare om man är nöjd med att någon annan använt den först,

kan fast erbjuda dig vår vagn om du inte behöver den förräns i sommar. Då ska vår äldsta son inte behöva vagn längre utan klara sig med ståbräda :)

Lycka till :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
T.P

Inlägg av T.P »

hej tack för svar och erbjudande :D

Jag ska ha barn bf 29 juni..och behöver den inte förenns då..är den någorlunda lättkörd...men det har väl mest med däcken att göra..och dom kan man väl byta??

satt å läste om brio twinette( 05 tror jag) hur svår den skulle vara att komma upp för trottoarer osv.. bor ju i stan i lgh så det verkar inte så bra för oss

mvh t.p
barn födda 04/06/08
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"