Jag har nu läst igenom boken och kommit på att jag nog redan ramsar när mina barn somnar. Jag säger alltid "God natt, sov gott. Jag älskar dig!" Som vanligt vaknade min dotter och skrek/var borta igår kväll och då passade jag på att "testa" min ramsa och tro det eller ej

på 20 sekunder hade hon somnat om utan att vara hysterisk och gnälla

Hon sov till 3.30 imorse utan att vara gnällig. Jag trodde inte att det var sant, jag har aldrig tänkt på att prova att säga dessa ord när hon är så "borta". Det kan ju ha varit en tillfällighet igår, men nu är jag ännu mer laddat att börja med kuren. Jag har några frågor bara innan vi sätter igång så att vi inte gör fel från början.
Vår dotter är ju 5 år och jag tror att hon skulle börja fråga en massa om jag upprepar min ramsa fler gånger än en. (hon är en nyfiken och frågvis liten dam

) Min fråga är alltså om det räcker att jag säger ramsan en gång eller måste jag upprepa den fler gånger när hon ändå är tyst och håller på att somna?
Sedan undrar jag om vi måste sätta oss utanför hennes rum när hon ska somna? Vi har under 3 års tid suttit inne hos henne, på en stol en bit ifrån sängen, och varit "tråkiga" genom att läsa tidningen. Hon somnar alltid 2-5 minuter efter att vi sagt ramsan.
Nu ska min man och jag gå igenom hur vi ska utföra kuren och ladda, sedan sätter vi igång