Sitter upp, står upp, gråter vid läggning

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lillith

Sitter upp, står upp, gråter vid läggning

Inlägg av lillith »

Lille David började krypa på sjumånadersdagen och sedan dess har läggningarna varit problematiska - istället för att ligga kvar där jag lagt honom och somna på under 5 min. kryper han runt, sitter upp och står upp i sängen och gråter mycket. Nu har han lärt sig säga mama också, det är hjärtskärande att höra hans rop :(!
I alla fall går jag in och lägger honom tillrätta 1-2 gånger så somnar han sedan, gör jag inte det kan det ta lång tid innan han somnar (15-20 min), på tvärsan i sängen, och då börjar dessutom schemat ruckas ordentligt.
Har ni nåra bra tips för hur man annars gör? Rutinen att lägga tillrätta 1-2 gånger varje sovpass kanske är så "farligt", men finns det något bättre sätt?
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Jag tror att du ska backa lite vad gäller att gå in och lägga till rätta. Minimera aktiviteten i rummet. Han kommer att lära sig att lägga sig till rätta själv om du bara ger honom chansen. Om han sen hamnar på tvären så kan du alltid gå in och lägga honom rätt när han har sovit ca 10 minuter.
Lycka till!
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"