Vi har nu haft vår 5:e natt med kuren. Och inatt vaknade Oliver redan efter 3 ½ timme första ggn och var ASFÖRBANNAD direkt. Jag avvaktade lite först för att se om han lugnade ned sig själv (som nätterna innan) men icke. Då satte jag in samsa, bestämt ggr 4. Han gav sig inte, utan skriker bara stegrades hela tiden. Så var det i 20 min. Han stod upp och har aldrig kunnat sätta sig/lägga sig ned själv när han stått upp i sängen hittills, så även fast jag avvaktade för att se om han gjorde det självmant så hände inget...Han blev bara mer och mer ledsen och frustrerad, så jag gick in
Kl 03.58 vaknade han oxå...avvaktade lite även då men när jag fattade att det inte hjälpte (han började gråta) så ramsade jag. ramsade ca 30 min men samma här - han blev störtförbannad ( även när jag var helt tyst)...och tillslut ställde han sig upp igen... Olivers pappa kom upp och sa till mig att jag måste gå in å lugna eftersom han tyckte Oliver lät väldigt olycklig och ledsen vid det här laget...jag gjorde det och gickl ut med ramsan. Snart tystnade han och jag bekräftade. Han sov kasnke 1 min sedan började han gny igen...då trodde jag det bara var i sömnen, men det stegrades hela tiden....
VAD SKA VI GÖRA???? Gör vi rätt/fel??? Vad isåfall gör vi rätt och vad gör vi fel??? Darrar inte på rösten för 1 sekund när jag väl lugnar Oliver samt låter honom ha tid på sig att föra sin egen diskussion oxå....
Till saken hör ju att han vägrar lägga sig ned när han ställt sig upp... ska vi som vi gör nu då bara gå in snabbt och lgga till rätta och gå ut igen el betyder det att man fastnat??? Han har verkligen somnat direkt efter jag gjort så alla ggr (som iförsej bara vart tre - men ändå)....
KRAM till er alla hjälpsamma fina människor!
Hoppas ngn kan svara...