Hej!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ellab1

Hej!

Inlägg av ellab1 »

Hej!

Vi har nu haft vår 5:e natt med kuren. Och inatt vaknade Oliver redan efter 3 ½ timme första ggn och var ASFÖRBANNAD direkt. Jag avvaktade lite först för att se om han lugnade ned sig själv (som nätterna innan) men icke. Då satte jag in samsa, bestämt ggr 4. Han gav sig inte, utan skriker bara stegrades hela tiden. Så var det i 20 min. Han stod upp och har aldrig kunnat sätta sig/lägga sig ned själv när han stått upp i sängen hittills, så även fast jag avvaktade för att se om han gjorde det självmant så hände inget...Han blev bara mer och mer ledsen och frustrerad, så jag gick in :oops: och lade tillrätta och gick snabbt ut med ramsan. Då somnade han direkt.

Kl 03.58 vaknade han oxå...avvaktade lite även då men när jag fattade att det inte hjälpte (han började gråta) så ramsade jag. ramsade ca 30 min men samma här - han blev störtförbannad ( även när jag var helt tyst)...och tillslut ställde han sig upp igen... Olivers pappa kom upp och sa till mig att jag måste gå in å lugna eftersom han tyckte Oliver lät väldigt olycklig och ledsen vid det här laget...jag gjorde det och gickl ut med ramsan. Snart tystnade han och jag bekräftade. Han sov kasnke 1 min sedan började han gny igen...då trodde jag det bara var i sömnen, men det stegrades hela tiden....:-( och jag var tvungen att säga en lite småarg ramsa (nä, du höll ju på att somna så gott Oliver - lägg dig nu ned och sov)....MEN samma visa igen...Oliver skrek och skrek och ställde sig tillslut upp igen och fortsatte skrika oavsett om jag var tyst el ramsade... (i exakt samma höga ton hela tiden).....olivers pappa kom snart upp igen efter 30 min och sa till mig att gå in igen. Jag gjorde det och oliver lugnade sig och somnade efter ca 2 ramsor. Avslutade med bekräftelse ihop med sista ramsan.

VAD SKA VI GÖRA???? Gör vi rätt/fel??? Vad isåfall gör vi rätt och vad gör vi fel??? Darrar inte på rösten för 1 sekund när jag väl lugnar Oliver samt låter honom ha tid på sig att föra sin egen diskussion oxå....

Till saken hör ju att han vägrar lägga sig ned när han ställt sig upp... ska vi som vi gör nu då bara gå in snabbt och lgga till rätta och gå ut igen el betyder det att man fastnat??? Han har verkligen somnat direkt efter jag gjort så alla ggr (som iförsej bara vart tre - men ändå)....

KRAM till er alla hjälpsamma fina människor!
Hoppas ngn kan svara...:-)
OLIVER MITT ?LSKADE HJ?RTA!!!!! F?DD 20050724
ellab1

ingen som vet????

Inlägg av ellab1 »

snälla - behöver vägledning!!!!

Inatt var likadant...Oliver vaknade kl 00.00 och vi försökte denna natt inte gå in utan bara lugnt och bestämt lugna honom med ramsan.... men han blir TVÄRFÖRBANNAD verkligen och kan inte lugna ner sig utan ställer sig upp och skriker och gråter krokodiltårar (när vi tillssist kommer in skakar han i hela kroppen).....(Han somnade vid kl 02.00 igen) vaknade 07.00 och samma visa då...-trots PANGRAMSA glatt och diverse ljud i huset....:-(

VAD SKA VI GÖRA???
OLIVER MITT ?LSKADE HJ?RTA!!!!! F?DD 20050724
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Missar jag åldern här?

Måste också först och främst be dig att hålla dig till en och samma tråd kring ett och samma barn och ett och samma bekymmer :wink: Så har man lite bakgrund och sammanhang.

Jag övergår till andra tråden. Svarar bara här att det inte är meningen att man ska avvakta EFTER uppvaknandet, utan ramsa direkt. Däremot ska man avvakta efter ramsan.

En tvärförbannad liten unge är inte mottaglig för reklam, höll jag på att säga.

Fel ordning där alltså.

Kan han resa sig kan han också sätta sig. Och kan han sätta sig kan han också lägga sig. Men han måste få chansen att komma på det.

Ni behöver läsa på. Nu lägger ni frågorna på honom, så att säga, och släpper in förvirrade orosvargar.

Mer tålamod :!: Och mer förtroende för lilla barnet :!: :!:

Läs på. Från början. Ni har boken :wink: :!:

Missa inte frågorna och svaren i slutet, även om alla inte gäller just hans ålder :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"