Kan han vara hungrig, amma eller inte?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
anis

Kan han vara hungrig, amma eller inte?

Inlägg av anis »

5 natten snart och här sitter jag och undrar. 10 min tog det För Alvin att somna igår och han vaknade först kl.4.00. Efter påminnelseramsan ett par gånger gick det bra, men sen vaknade han vid 5.00 och skrek som en galning :( Inte förren nu är det tyst i rummet och vi ska gå upp om 30 min. :( Det kändes som om han var hungrig. Jag fick lite panik nyss och ammade honom. :oops: Var det fel? :? Han blev lite mer hysterisk efter det att jag la honom, så jag ångrade mig djupt, men det tog inte lång tid alls innan han somnade efter det.
På mornarna när han vaknar 6.30, kastar han sig hungrigt över mig och jag får amma honom. På kvällen får han gröt, fruktpure och bröst om han vill. Klarar han verkligen en 12h natt utan ett enda mål? :?: Eller inbillar jag mig bara att han är hungrig?
Ush, vad jobbigt det känns :(
Kan någon ge mig råd? :?:
Anna
Mamma till Emilia, 2 ?r, kurad september -04 och alvin, 6 m?nader
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Hej du
Funderade i samma banor som dig när lillen var i ungefär samma ålder. Det jag kan ge som råd är att bestämma dig för att han inte är hungrig! Visst, det kan säkert vara så att han är hungrig första natten, men dagarna som kommer, kommer han att äta det han behöver på dagen :D . Så länge du är osäker så kommer han att märka det på ett eller annat sätt och då kommer han att fundera också. Lycka till!
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack Mia 79 :wink: :D

Ger du honom mat innan natten är slut får du bereda dig på att han vaknar ungefär en halvtimme tidigare för varje natt.

Han är inte speciellt hungrig, men han tror att han ska äta på natten därför att det alltid har varit så.

Ha lite tålamod, se till att han får i sig det han behöver - och lite till - på dagarna, inte bara på kvällarna. Det tar honom ungefär tre dygn att fatta att han är hungrig på dagarna :!:

Men så länge du ger honom mat i natten eller i vargtimmen, äter han sämre på dagen. Förstås.

Det skulle du också göra :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"