Barn född omkring 7 aug

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej Svejs :P :P
Hihi, va rolig du är, :lol: "jag känner hela tiden". :lol: Det kommer att komma måååånga fler. :idea: :idea: :P

Ja, nog har vi en släng av ångest här också, :cry: skriker rätt ut i stort sett när som helst och utan förvarning. :? Det är jättesynd om henne. :cry: Men det går lika fort över.
Samma sak under timmarna före midnatt, sover illa, illa. ](*,) Skriker så man tror någon är där och ska ta henne. :x Så ledsen. Stoppa om, somnar om.
Jo, Hanna har också napp :oops: :oops: men den hittar hon ju själv nu för tiden.

:idea: Hanna äter :idea:
200 ml 7.00
gröt 0.75 dl + grädde ca 9.30
stor burk mat + frukt 12.30
lite frukt före sovstunden ca 15.00
gröt eller stor burk mat 16.30
200 ml 19.30

Hon har nu börjat gilla vällingen :thumbsup: och ett plus är ju att hon kan hålla den själv. \:D/ Hon som alltid strävat efter att bli större trivs som fisken i vattnet med det. \:D/

På Onsdag ska vi till BVC för uppdatering av siffror och kurvor. :D

ha en bra natt :sleep:

:heart: kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Senast redigerad av alfsmamma den tor 06 apr 2006, 10:50, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
ambra

Inlägg av ambra »

Tappa nu inte all inspiration, Alfs mamma :!: [-X Det som varit jobbigt har ju redan börjat vända sig till det bättre. Ramsan... det tog ett tag för oss också att få den att fungera. Den fungerade faktiskt inte alls så länge jag själv undrade vad jag höll på med. Försök tänka dig att du säger ramsan istället för "Godnatt, Alf, sov så gott". Du kan egentligen säga precis vad du vill, bara han till slut förstår att det du säger betyder att han ska sova så gott och att mamma och pappa tar hand om resten. Men håll ut med ramsan :!: Undvik in i det längsta att gå in och stoppa om, lägga dig själv på soffan i hans rum eller vad det nu kan vara. Då blir han störd och förstår inte vad som gäller. Faktiskt :!:

Bestäm er för hur ni ska göra och stå fast vid det, så kommer det att bli bra. Du har ju redan klarat det här en gång (flera gånger) förut. Du är så duktig :!: :heart: :D
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Senast redigerad av alfsmamma den tor 06 apr 2006, 10:49, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
Mia79

Inlägg av Mia79 »

...
Senast redigerad av Mia79 den tor 06 apr 2006, 21:06, redigerad totalt 1 gånger.
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej Alla Glada!
Här börjar lugnet att sprida sig, sonen sover helt nöjt 12-13 timmar / natt :shock: Lillasyster har nöjt sig att få gröt och ersättning vid kvällsmålet,och somnar nu nöjt kl20 och har natt till kl 8 dagen därpå.
Jösses, vad gör ni föräldrar på kvällarna? Har ju helt plötsligt flera timmar kväll att slå ihjäl innan det är dags att gå och sova.Eller åtminstone två :) Nu måste ju jag få något att fördriva tiden med, den tid jag tidigare använde till att försöka få lilleman att sova. :D :oops: :lol:

Lilltjejen har äntligen börjat förstå glädjen med riktig mat, äter nu med stor aptit både morot potatis broccoli och zuccini :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: så nu är hon nästan sur om inte maten kommer tillräckligt fort. Hon som alltid knipit ihop och vägrat äta nu passar all sorts mat. PUST!

Senaste mätningen var hon 71cm lång och vägde 8450gr fortfarande lite lite för hennes del,men nästa gång kan de inte klagapå matintaget iallafall :D :D :D

Ha det gott!
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Var och vägde lillälsklingen, och liten är han verkligen (tycker jag, eftersom jag jämför med storebror): 69,5 cm och 8025 g. Storraringen var vid samma ålder 74,5 cm och vägde 9945 g. Hur kan det vara så stor skillnad på syskon? :-s

JA, ja, ska inte oroa mig :D . Han äter mycket och är glad i humöret!

KAn inte låta bli och rekommendera två filmer till barn.
Första: Mulle Meck bygger. Min treåring satt klistrad och tittade på hela filmen, trots (eller tack vare) ett jättelågt tempo och tyst och stillsamt berättande.
Andra: Fem myror är fler än fyra elefanter. Gick hem hos mig när jag var barn och går hem hos storraringen också!

Ujujujuj - magsjuka även hos lilleman. Måste gå!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hejsan
Var till BVC igår. :P
Vikt 8990 längd 68,5.

Här har vi inte det lugnt, :? natten var en av dom sämre sen vi startade kuren. :cry:
Har nu snart tillgång till rummet som ska bli Hannas. :D Vad tycker ni, ska jag flytta henne eller ska jag vänta? :?: :?: Jag vet att det inte är den bästa tiden vid 8-månader, men jag är bra sugen ändå!!!! 8)

Min filmrekommendation är Teletubbies till våra 8 månaders. :P Allra helst "Dansa med teletubbies". Storasyster gillade dom skarpt och det gör Hanna med.

Kram 8) Carina

Mia79

Inlägg av Mia79 »

Eftersom det tydligen inte är "tillåtet" att kackla om barn här på kackelforumet så säger jag goodbye, då barnprat var det enda jag använde detta forum till...

Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Va :?: :?: :?: :?
Nu fattar jag ingenting, vad menar du :?: :?:

Kram 8) Carina

Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Ahhh, nu förstår jag. :? :?

Men kära :heart: nån då, :? det var ju för "vår" tråd detta forum skapades. :shock:
Alla såg vad vi diskuterade om i vår tråd "för mycket tillägg" eller vad den nu hette.
Men eftersom inte tråden passade DÄR så skapades detta forum och "vår" tråd flyttades hit och nu när vi har kommit så fint i gång igen så går inte det heller. :?
Här ställs ju egentligen inte så mycket frågor utan vi jämför, som man ju inte ska göra, och vi delar med oss.... :P
:idea: Skulle någon kanske kunna flytta tråden till rätt forum då :?: :idea:

:heart: Kram Carina

Mia79

Inlägg av Mia79 »

För er som vill henka på har jag startat en FL-tråd som heter SHN-kurade Augustibarn.

annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Mia79 skrev:Eftersom det tydligen inte är "tillåtet" att kackla om barn här på kackelforumet så säger jag goodbye, då barnprat var det enda jag använde detta forum till...
:D Dumheter :!: Antingen vill du inte förstå, eller också är det något annat fel (som Ulf Adelsohn sa till en jobbig journalist... :roll: )

Jag har fått klagomål och det dumma jag gjorde var att lyssna till dem. Det gör jag inte längre. Felåt, felåt :oops: :!: Kackla på, alldeles som ni tycker, snälla :wink: :lol:
Senast redigerad av annawahlgren den sön 09 apr 2006, 09:05, redigerad totalt 1 gånger.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Carina 71. Myckert vackert :D
Senast redigerad av annawahlgren den sön 09 apr 2006, 09:06, redigerad totalt 1 gånger.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Mia79 skrev:För er som vill henka på har jag startat en FL-tråd som heter SHN-kurade Augustibarn.
:D Välkommen hem igen, sedan :wink: :lol: :heart:
Senast redigerad av annawahlgren den sön 09 apr 2006, 09:07, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"