Barn född omkring 7 aug

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Ohh, mamma Mia :shock:
Nej, [-X här är det färdig avlat [-(
:P :lol: :P

:heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

:shock: :shock: En till :?: :?:
Näää inte för mig. fick komplikationer efter lilltjejen, så blir det en knodd sä måste jag vänta några år åtminstone och få läkarutlåtande först :( :(
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Mia79

Inlägg av Mia79 »

...
Senast redigerad av Mia79 den tor 06 apr 2006, 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Här är det fortfarande inga tänder på gång :!: Jag kollar och kollar och kollar. Men det dreglas, gnags och bajsas för fullt så nu kanske det närmar sig!!!
Vi väntar också på att lillälsklingen ska börja krypa, men det verkar inte heller vara på gång än, han ligger bara platt på mage och flaxar med armar och ben, snurrar möjligtvis runt som en klockvisare :) .

Sugen på en till :?: :!: :?: :!: JAJAMENSAN :!:
Fast det får jag än så länge prata lite tyst om här hemma :-$ , min man tycker att han börjar bli för gammal (han är 37 :wink: ). Jag tycker, nu när man har upptäckt undret med rutiner och hel natt, att det inte känns alls jobbigt med fler barn. Dessutom tycker jag att två barn känns... alldeles för LITE!
Och när man sniffar på lillälsklingens fjuniga huvud så känns det lite sorgligt att tänka tanken att det skulle vara den sista bebisen som förgyller tillvaron här hemma :(
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Mia79

Inlägg av Mia79 »

...
Senast redigerad av Mia79 den tor 06 apr 2006, 21:04, redigerad totalt 1 gånger.

Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hejsan :P 8) :P
Det tråkiga, Ebbab, är att till slut ÄR det den sista du snusar på. :( Fast jag är helt på det klara att vi inte ska ha ett till barn så är det jätte vemodigt. :cry:
Att ALLT är sista gången, liksom.

Konstig känsla :roll:

Ha en trevlig helg :P :P

:heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Feber... 39 grader på Alf, gråt, inge nattsömn, inge mat....

Glamour anyone????

En till bäbis.. Näääää, inte nu. Men min kille är med 37, men han kan nog tänka sig bli pappa tusen gånger till (=lätt när han slipper alla nattpass, matning osv...) Vi får se vad han säger om en månad när hans pappaledighet drar igång....he he he.

Men jag vill ha fler barn, men om ett par år. Ser mig nog själv som en 2 barnsmamma, drömmer iofs om att adoptera oxå. Vi får se hur det faller.
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
ambra

Inlägg av ambra »

Här blir det nog inte heller några fler barn. Med risk för att låta konstig så innebar graviditeterna en hel del oro för mig, något jag inte orkar med en tredje gång, tror jag. "Är detta normalt? Ska det kännas så här? Är barnet välskapt? Är barnet friskt? Är det skadligt för barnet om jag äter den här osten? " etc etc.. Något som också skrämmer mig så här i efterhand (och som iofs kanske är helt normalt, jag vet inte) är att båda barnens hjärtljud sjunkit rejält/försvunnit helt och det har blivit bråttom att föda fram dem. Tack och lov har allt gått bra, men herre gud vilken vånda...

Här är f ö inga tänder på gång och inte krypandet heller för den delen. Nej, nu var jag orättvis, lillen kan faktiskt stå och gunga på alla fyra, så jättelångt borta är det nog inte :D .

Men hörni... visst är det något som blivit fel :?: Här snöar det... IGEN :shock: Igår satt jag ju på balkongen och solade :!:
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
Mia79

Inlägg av Mia79 »

...
Senast redigerad av Mia79 den tor 06 apr 2006, 21:05, redigerad totalt 1 gånger.

Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Visst Ambra, kan jag känna igen din oro under graviditeten. Framför allt under den andra för då visste man på nåt vis vad man riskerade att förlora :(
Jag måste kämpa med mig själv varje dag för att inte bli en gigantisk hönsmamma som förnekar sina barn att testa sina gränser. Jag skulle så lätt oroa mig för precis ALLT som kan hända. Men konstigt nog känner jag lite förtröstan i tanken att skaffa fler barn, för jag blir faktiskt aningen bättre förälder för varje barn (kan man veta det efter bara två :? :?: )

Snön, ja. Här är det vitt, vitt, vitt. Tröttsamt. Fast det finns en som uppskattar det - stora grabben.
Han kommer ut genom dörren, tittar på snöfallet och säger: "Vilken HÄÄRLIG dag mamma! Har du längtat efter snön? Jag har längtat jättemycket."
Och då har snön legat konstant sedan december.... :shock: :lol: Fast när man hör det så blir man ju ändå ganska glad - eller hur!?
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

jaha då har vi åkt dit så det sjöng om det. :( :(
Ångesten är här tror jag ?? och istället för att coolt behålla lugnet tappade jag fattningen och utgick ifrån att det var hunger. Flickebarnet åt snällt 250ml välling i min famn efter sista målet i fredags, och nu har jag insett att jag lagt till ett extra mål mat på kvällen efter läggdags, fy på mej :oops: men ioch med att jag gav mat då så har hon även börjat vakna på nätterna funkar dock att buffa tre fyra gånger så sover hon gott igen, och i natt insåg jag mitt ödesmisstag, så nu ska vi styra upp vår dag igen, men måste nog titta över matrutinen på kvällen, eftersom hon glatt kan äta 250 ml välling efter gröten, så kanske vi ska öka på kraften i den istället, och ge en liten nattslurk just före läggdags istället.
Hur mycket mat ger ni andra på kvällen till era kära små?
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
ambra

Inlägg av ambra »

Vi ger lillen middag kl 16 och 220 ml välling 18.45, dvs en kvart innan läggdags...
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

först feber, sen 8månadersmassaångest...
och nu, host host och snuv.
och så klart ingen aptit.

MEN :D :D :D en liten tandskärva har dykt upp i underkäken :heart:

Hur gör ni andra om era små "hoppar över ett mål". väntar man till nästa måltid???

:arrow: Katarina mamma Duracell... jag förstår precis vad du menar, vi var nästan på väg att göra det igår, Alf åt 300 ml välling 19.00, men vaknade lite lätt vid 22, vi resnerade fram till att vi skippar att försöka trycka i mer välling trots minskat matintag på dagen...

han äter mat 16.30 och sen välling 19.

tjingeling
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jag undrar om jag är för snål på maten till lillälsklingen vår. När jag tittar på era matscheman är det kanske lite lite mat på kvällen - eller?
Fast jag har ingen aning om hur jag ska få i honom mer kvällstid.
Matschema som följer:
6.30 Amning (liten slurk)
10.00 Gröt (1 dl havregryn) + fruktpure + hel frukt
13.00 Lunch (stor burk eller motsvarande hemlagat) + hel frukt
15.00 Mellis (en frukt)
17.00 Middag (lika stor som lunchen)
18.00 Välling oftast 50 ml (ngn enstaka gång 150-220 ml)

Har på detta sovit hel natt men har nu börjat vakna ofta. Vi har haft napp (ja,ja jag vet :? - men det har ju funkat hittills) men under påsklovet ska det kuras och nappen ska bort :!: :!: :!:
Men man undrar ju om han kanske är lite hungrig :?: :-s

Imorgon ska han vägas så får vi se hur mycket han har gått upp sen 6 mån kollen.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Jag har precis samma matschema som dig och jag kan känna ibland att han skulle behöva lite extra mat framförallt på eftermiddagen, försökte idag vid 15 att ge lite fruktpuré men ack och ve.
630 välling 250 ml
10 gröt, frukt och vatten
13 lunch massa lagad mat, frukt och vatten
15 mellis fruktpuré om jag har tur, men det sker väldigt sällan
16.30 Middag lagad mat
19 välling 300 ml

han är galet hungrig på morgonen så jag skulle vilja få i honom mer på dagen...

å vad mysigt det är med en tand, jag känner och känner hela tiden.

kram på er
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"