Byta spjälisen mot växa-säng med höga ka

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
MarieH

Byta spjälisen mot växa-säng med höga ka

Inlägg av MarieH »

Hej!
En kort fråga så här mellan snytande och bytande - vi har samlat ihop alla sjukdomar (krupp, hals- och öroninfektion, diarré & kräkningar etc...) från de senaste två åren och tar dem nu :roll:. Inne på tredje veckan nu, stackars små skruttar.

Stumpan är blöjfri sedan ett antal månader. Om hon vaknar efter middagsvilan och är jättekissnödig så kan det hända en olycka eftersom jag inte alltid hinner ner innan det är för sent. Hon hojtar till när det behövs, men har hon just vaknat så är det jättebråttom. Det är givetvis inte kul för henne, eftersom hon är torr men nu sitter fast i sängen och inte kan göra något åt problemet själv.

Om vi byter ut spjälisen mot en sådan här: http://www.jamaprodukter.se/Vaxasang.htm så kan hon komma ur sängen och åtminstone använda pottan, eller gå till toaletten.

Vad tror ni?
/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
Renee

Inlägg av Renee »

Låter kämpigt med sjukdomarna, men sen har ni kanske haft er släng för ett bra tag framöver hoppas vi!

En undring bara: har ni sänkbar sida på spjälisen? Isåfall kan ni göra som vi nyligen börjat göra med vår 3-åring: att alltid ha sidan nerfälld och ställa lilla barnstolen från Ikea intill så att han själv kan klättra i och ur. Har funkat bra hittills, inga ofrivilliga "rymningar" eller så, men han KAN ta sig ut om han behöver och måste, ifall jag sitter och ammar t.ex.

Men det var ju en väldigt vacker växasäng ni hittat annars. Det blir säkert jättebra :D Och krya på er!!
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag har bytt till vanliga sängar när de fyllt två år och det har inte varit några bekymmer. Några tillbakaläggningar första dagarna - sedan inget mera. Det gäller dock att vara självklar och ihärdig vid minsta lilla smitning :wink: direkt! Men kan jag så kan du - absolut :thumbsup: ! Det finns ju vissa bra saker med att de kan ta sig ur sängen också och det är just efter vilan. Det blir mindre spring för en själv 8) :lol: .

:D Kanonfinsäng!

8) Snygg matta - vi har en likadan :lol: !
MarieH

Inlägg av MarieH »

Hej och tack för svar!

Vi har egentligen inte sänkbar sida, men det borde gå att fixa med lite lämpliga verktyg :D. Det låter som en bra idé, i första skedet. Vi kommer att flytta ihop de små liven så snart de blivit friska, och då får de antagligen ett annat rum än det hon har idag. Blir nog lite mycket att både byta rum, få rumskompis och bli av med sängen samtidigt. Men sedan är det nog inte långt bort till växa-sängen, för nu börjar hon bli rejält lång tösen.

Får väl försöka skaffa mattan också då, så kan jag säga att "Jag har en likadan matta som Mammut!" och sträcka lite struttigt på mig :lol:.

/Marie

Gäst

Inlägg av Gäst »

MarieH skrev: Får väl försöka skaffa mattan också då, så kan jag säga att "Jag har en likadan matta som Mammut!" och sträcka lite struttigt på mig :lol:.
:!: :idea: :roll: :lol: Absolut! Mot IKEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :lol:
MarieH

Inlägg av MarieH »

:lol: :lol: :lol:

Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"