Hjälp mig, Sova på dagen?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jennie + 2 sm

Hjälp mig, Sova på dagen?

Inlägg av Jennie + 2 sm »

Varför vill inte Liam sova så länge som jag vill 1,5 timma enligt standardschemat för 4 mån? Som du i morse så vaknade han efter sa 30 min och jag var tvungen att buffa ner honom i sömn för att han sedan igen vakna efter 5- 10 min, höll på så tills det var 6 min kvar av ordinarie sovid.
När han vaknar till går jag raskt fram till honom ramsar med klar och säker röst, lägger huvudet på sidan och buffar, det tar inte monga sec innan han luter ögonen och jag smuger ner buffandet till en liten klapp på rumpan, solfjädrar och ramsar lågmält. Detta upprepas gång på gång tills det är dags att stiga upp.

Gör jag någe fel? Han äter så tillägget sprutar ur öronen så hungrig tror jag inte på att han är

Tacksam för svar
Har hållt på så här sedan mån före jul, vore kul att kunna släppa Lillen våran och helhjärtat kunna ägna sig åt storebror under sovtiden ,inte stå och buffa ett i ett.

Börjar bli lite less nu, behöver peppning
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Du har fastnat i buffandet helt enkelt! Du ska genast låta ramsan ta över och s a s vara en fjärrstyrd buffning! Läs på om ramsan och sluta buffa helt - möjligen vid superduperkris :wink: !
kokos

Inlägg av kokos »

Håller med Mammut Maria. Sluta buffa! Han fixar det här. Räkna med en hel del frågor första dagarna men sen ger det sig. Svara på frågorna med rejält magstöd i ramsorna och låt killen reagera. Gör något annat under tiden. Dammsug, blås håret eller något annat högljutt så att han fattar att du inte står och lyssnar på honom hela tiden.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Jennie + 2 sm

Otroligt vad dom kan de små :)

Inlägg av Jennie + 2 sm »

Ni hade rätt att jag skulle sluta buffa och det FUNKADE ju!!!!!!
Liam låg och var ARG!!! och det får man ju vara, i 20 min, då och då, (med kanske lite väl täta mellanrum, ramsade jag högt och konsist ett tag blev han förtvivlad och då "mickrobuffade" jag i 3 sec. Tog upp honom efter 20 min för att luren då skulle vara slut, till kvällen gjorde jag det samma, lite smågnöl tillrättaläggningar och ramsningar och han fattade galippen somnade efter 10 min. Tyvärr väckte ju storebror honom, men jag vek inte utan ramsade hej och hå. Var ite cirkus att springa mellan Liam och ramsa samtidigt som Storebror (inte shn:ad) gnällde och ville nattas han med. :wink: Ja vilken cirkus det var, men i dag var det inga problem att fi Liam att sova den tiden jag ville, han vaknade till en gång, bara en tillrättaläggning och ramsning och han sov som en prins:) tiden ut.

Tack och hej från mig
Och tack för tipsen att sluta buffa tog oss ju igenom gårkvällen så nu skall det väl förmodligen bara bli 2 steg fram och ett steg bak i fortsättningen tills det hela funkar på rälls:)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: Well done!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"