BVC

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Fido

BVC

Inlägg av Fido »

Det här är ingen fråga...
Jag måste bara berätta att det finns bra BVC sköterskor.. också..
Våran är sån.
Om råden att amma till 6 mån ex. så ler hon och säger att:-det är bara vad vi är tillsagda att rekomendera...förut var det ju 4 mån.Huvudsaken att barnen är mätta och mår bra och sover gott och är nöjda.

Vi verkar ju ha en enorm tur då man läser om alla avarter av bvc som verkar finnas. Det är ju fruktansvärt!!!!!!
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:D Naturligtvis finns det bra BVC-sköterskor! Verkligen! Och man kan nog säga att vi också haft "tur" eftersom vi har fått en BVC-sköterska som inte "lägger sig i " så mycket. Hon frågar om vi undrar något och det gör vi ju aldrig så hon prackar inte på oss några råd som vi inte bett om! Men hon är hur trevlig och snäll och välmenande som helst :!: :D

Synd att man ofta som människa fungerar så att man påpekar det som är negativt hellre än det som är positivt -och så VILL vi ju inte ha det på forumet! Så tack för att du la in en sån här liten "brasklapp" :lol: :lol:
Charliee

BVC

Inlägg av Charliee »

Tyckte "min" BVC-sköterska var bra, tills jag var där förra gången. Hon undrade hur han åt, och jag sa att jag börjat med smakportioner samt gröt. Då fick jag höra att man SKA amma i minst 6 månader, och hela hennes attityd sa mej att jag var korkad som gjort detta feltramp. Jag sa inget, utan höll tyst. Blir det samma visa vid nästa besök, kommer jag inte vara tyst :evil: utan säga vad jag tycker. Jag tycker de ska vara ett stöd då det behövs, men sina pekpinnar kan de hålla borta.
För övrigt är jag ny på dena sida, men kommer förmodligen bli en trogen besökare, har lustläst allt nu, och tycker AW har samma inställning som jag.
Charlotte, Ton?rsmamma, babymamma, och mamma till tv? d?remellan, Allts? 4 barnsmamma :-)
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"