Diplomerad Wahlgrensk sömnterapeut, kan man bli det?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Diplomerad Wahlgrensk sömnterapeut, kan man bli det?

Inlägg av Lillamolntuss »

Det är ju babyboom sägs det... man kanske skulle sadla om? Skaffa ett hus och inreda med ett antal (ljudisolerade) rum, övervaka ett antal små gluttar varje natt centralt med en monitor som visar bilder från videokamera, ljudnivå och andningslarm. Spela upp cd-skivan jag skrev om tidigare med vardagsljud & ramsor när det börjar gnökas. Mamma och pappa ligger i rummet intill och sover. Väcks om buffning behövs.

Kanske tur att man inte kan bli en såndär Wahlgrensk sömnterapeut ändå. Var får jag allt ifrån? Jag måste ha för mycket tid över! :roll: (Pluppen sover i vagnen inomhus och jag vågar inte gå härifrån för jag har fått för mig att hon kan ramla över kanten... och tv:n störs hon av... och... jag kanske borde läsa nåt istället för att "hänga" här?) [-(
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Lillamolntuss

Förlåt. Jag ska genast sluta bomba forumet med sånt här skräp. :oops:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
Lena

Inlägg av Lena »

nejnej, be inte om ursäkt, det är väl härligt att få ge utlopp för sin kreativitet... :lol: :lol:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Renee

Inlägg av Renee »

:lol: Haha, du är för rolig! Vilken lysande affärsidé! Kanske vi kan bli kollegor? Sitter nämligen just nu och har ångest över att jag måste börja jobba (söka nytt jobb dessutom eftersom jag blev uppsagd från mitt förra :-( ) och längtar efter att nåt lysande alternativ till att vara hemifrån hela långa dagen istället för att vara med Otto. Hur mycket pengar var man inte själv beredd att betala för att få rätsida på sömnproblemen när man led som mest?! Hmmm... det här kan man ju bli rik på ;-)
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jodå, visst kan man bli en Wahlgrensk sömnterapeut! Lysande idé ( som jag förgäves har försökt prångla ut på diverse bvc och landsting - utbildning och praktik och sedan segertåg över västvärlden med åtföljande mord på The Controlled Crying Method, den sk 5mm) :roll:

Det verkligt häftiga med shn-kuren är att den fungerar hur bra som helst på "främmande" barn - vilket visar att det handlar väldigt lite om känslor och relationer här; för de små barnen handlar det om att slippa vargen, slippa överlevnadsångesten, få ro. Och det kan vilken kärleksfullt betryggande människa som helst ge dem.

Vi talar inte enbart teknik här, även om de sk verktygen självklart behövs, precis som skeden och tallriken och själva maten behövs vid måltiderna, som också, verkligen, handlar om att överleva och att göra det gott. Vi talar livsfilosofi och inställning. De små barnen skulle ju aldrg i livet acceptera att exempelvis jag, en komplett främmande människa i en komplett främmande miljö, fick dem till lugn, sovtrygghet och överlevnadsro, om det inte var just det de ville och önskade högst av allt.

Så arbeta du ut din affärsidé :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jennie + 2 sm

Jag är med jag med

Inlägg av Jennie + 2 sm »

Jag är arbetslös från augusti, och nu mammaledig.
Vore en kul grej att jobba med, när det nu funkar så bra!!!!!!
Liam 3.5 mån. Mår ju jättebra och jag får truga i honom nattmålet.

Hej hopp från mig.
Lillamolntuss

Fast jag har fått smak för att sova på nätterna, så... överlåter nog idén till nån annan... :sleep:
Kit

Inlägg av Kit »

Verkligen en briljant affärsidé... :idea:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Lillamolntuss

Yupp! Nanny-akuten a la Wahlgren. Swosch! :lol:

Ni har väl sett Nannyakuten? Om inte så verkar den gå på Kanal 5 på... tisdag tror jag att det var... (missade den själv)
JH

Inlägg av JH »

Kolla "Samtalsforum" Under "Tittar ni på TV 4" så får du se en HEEET debatt om detta program! Ganska underhållande och intressant... (debatten alltså! :D )
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"