Kanske tur att man inte kan bli en såndär Wahlgrensk sömnterapeut ändå. Var får jag allt ifrån? Jag måste ha för mycket tid över!
Diplomerad Wahlgrensk sömnterapeut, kan man bli det?
-
Lillamolntuss
Diplomerad Wahlgrensk sömnterapeut, kan man bli det?
Det är ju babyboom sägs det... man kanske skulle sadla om? Skaffa ett hus och inreda med ett antal (ljudisolerade) rum, övervaka ett antal små gluttar varje natt centralt med en monitor som visar bilder från videokamera, ljudnivå och andningslarm. Spela upp cd-skivan jag skrev om tidigare med vardagsljud & ramsor när det börjar gnökas. Mamma och pappa ligger i rummet intill och sover. Väcks om buffning behövs.
Kanske tur att man inte kan bli en såndär Wahlgrensk sömnterapeut ändå. Var får jag allt ifrån? Jag måste ha för mycket tid över!
(Pluppen sover i vagnen inomhus och jag vågar inte gå härifrån för jag har fått för mig att hon kan ramla över kanten... och tv:n störs hon av... och... jag kanske borde läsa nåt istället för att "hänga" här?) [-(
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
-
Lillamolntuss
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det verkligt häftiga med shn-kuren är att den fungerar hur bra som helst på "främmande" barn - vilket visar att det handlar väldigt lite om känslor och relationer här; för de små barnen handlar det om att slippa vargen, slippa överlevnadsångesten, få ro. Och det kan vilken kärleksfullt betryggande människa som helst ge dem.
Vi talar inte enbart teknik här, även om de sk verktygen självklart behövs, precis som skeden och tallriken och själva maten behövs vid måltiderna, som också, verkligen, handlar om att överleva och att göra det gott. Vi talar livsfilosofi och inställning. De små barnen skulle ju aldrg i livet acceptera att exempelvis jag, en komplett främmande människa i en komplett främmande miljö, fick dem till lugn, sovtrygghet och överlevnadsro, om det inte var just det de ville och önskade högst av allt.
Så arbeta du ut din affärsidé
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Jennie + 2 sm
Jag är med jag med
Jag är arbetslös från augusti, och nu mammaledig.
Vore en kul grej att jobba med, när det nu funkar så bra!!!!!!
Liam 3.5 mån. Mår ju jättebra och jag får truga i honom nattmålet.
Hej hopp från mig.
Vore en kul grej att jobba med, när det nu funkar så bra!!!!!!
Liam 3.5 mån. Mår ju jättebra och jag får truga i honom nattmålet.
Hej hopp från mig.
-
Lillamolntuss
-
Lillamolntuss
Kolla "Samtalsforum" Under "Tittar ni på TV 4" så får du se en HEEET debatt om detta program! Ganska underhållande och intressant... (debatten alltså!
)
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!