Bakåt eller framåt i vagn?

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Isobel
Kontakt:

Bakåt eller framåt i vagn?

Inlägg av Isobel »

Jag står inför att köpa en ny(begagnad) vagn till Iza, men vet inte hur jag ska göra. Har hittat en superfin till ett superfint pris :D, men den går inte att vända sittdelen framåt på. Hon kan alltså bara åka vänd mot mig.
Anledningen till att jag sålde vår gamla var för att den var framåtvänd (så hon satt med ansiktet i färdriktningen) och inte gick att vända bakåt, och varken jag eller Iza trivdes med det.
Nu blir ju problemet löst, men vi har heller inget val med den nya vagnen...
Hur ska jag göra tycker ni?

Hur länge har ni haft era barn barn vända mot er i sittvagnen?
Om ni har bytt sittvagnen mot en sulky senare, hur gamla har barnen varit då?
Senast redigerad av Isobel den lör 08 jan 2005, 15:33, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
father of sons

Inlägg av father of sons »

Barnet mot dig, har jag lärt mig av kloka forumister :!: :D

Anna Wahlgren svarade oss så här på en liknande fråga:
Om jag vore ute och gick med min själs älskade skulle jag vilja ha kontakt med honom/henne. Jag skulle inte vilja att han/hon gick två meter framför mig, i en annan och egen värld

Personligen har jag aldrig förstått varför små barn ska konfronteras med omvärlden utan tillgång till sitt "centrum", sin fasta punkt på jorden, utifrån vilket de orienterar sig Åtminstone inte förrän de själva söker sig utåt, bortåt, på egen hand - och det sker inte (om de själva får välja) förrän vid 3,5 - 4 år.
:D
Louise

Inlägg av Louise »

Jag har alltid haft min dotter vänd mot mig i sittvagn dvs ända till hon blev storasyster vid knappa fyra år. För mig känns det självklart att ha kontakt med mitt barn när vi är ute tillsammans. Och när hon själv vill titta framåt så ställer hon sig på knä och lutar mage mot ryggstöd och får på så sätt fin utsikt framåt.
Vi har aldrig haft sulky för jag tycker det verkar obekvämt för barnet. Också bor vi i storstad och jag tänker på att en sulky är lägre och att det kanske blir mer bilavgaser för barnet. Vet inte om det verkligen är så men det är min tro.
Louise
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Tack Louise och Father of a son!!
Jag letade upp tråden som Father of a son citerade från och det jag läste där, samt era svar här hjälpte mig att övertyga mig om att jag ska köpa den fina vagn jag tittat på!! Jag har nu kontaktat säljaren och hoppas på ett bra svar. :D
Kit

Inlägg av Kit »

Förr, när jag mötte förälder med liten baby i framåtvänd joggingvagn, brukade jag tänka "Hm, så kolossalt praktiskt och trevligt på alla sätt och vis. Mamma kan jogga och lilla babyn kan se på världen....." :shock: :evil:

Det var innan jag blev upplyst! Ty genom att hålla till på detta forum och ta del av alla pålästa, kloka och härliga forumister, vet jag nu bättre!

Så stort Tack från mig, för allt jag får lära mig här! :heart:

Kit
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
lillith

Inlägg av lillith »

Det finns många vagnar där man kan vända sittdelen både framåt och bakåt med enkla grepp - kanske skall du vänta ut en sådan? Köpte just en finfin begagnad sådan vagn idag - 450 pix!
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Jo jag har allt kollat efter en sådan, men finner ingen fin i min prisklass (under tusenlappen) tyvärr. Jag har heller inte möjlighet att vänta ut en då vi måste ha en vagn NU. Vi har nämligen ingen vagn alls nu.
Men tack ändå för tipset! :)
Mamma Tesked

Inlägg av Mamma Tesked »

Jag har just investerat i en vagn där jag har Totte vänd mot mig, hade tidigare bara en liggvagn och en frammåtvänd vagn, men jag "tappade bort" honom kändes det som så jag lade pengar på en ny vagn, som jag iofs kan vända under färd om vind/regn kräver det...
/Magdalena

????????????? ???????????????? ?????
F.d TeaSpoon, mamma till Totte-0402 och Ian-0510, bonus till F-9509 och J-9705

Bes?k oss g?rna p? www.hjelm.info
Bes?k g?rna Totte p? www.hjelm.info/ludvig
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"