9 manaders som trasslar

Skriv svar
schnokie

9 manaders som trasslar

Inlägg av schnokie »

Hejsan! :D

Min lilla stora 9 manaders har sedan kurningen vid 5,5 man. varit en säker sovare. Nu är han sjuk (snorig och en jobbig hosta) och de senaste 2 nätterna har varit mer än jobbiga.
Han och storasyster delar rum sen ca 3veckor tillbaka vilket gar jätte bra men nu haller han henne vaken ocksa, trots att hon är tyst pa natten märker jag att hon är lika trött som vi andra.

Jag tror att han väcker sig själv med hostan och kan sen inte somna om. Han ligger och pratar,gruffar och "vandrar runt i sängen". Än sa länge har jag latit honom vara och bara ramsat när han verkligen fragat - är det rätt? Problemet är att han 2 nätter i rad nu har haft nattklubb i timmar. Han är dödstrött pa dagen och jag använder marginalkvartar men det väger inte upp.
I natt var jag inne 2ggr och la honom tillrätta när han fastnat i ett hörn och da ligger han tyst bara för att börja jollra igen efter ngn halvtimme eller sa (precis när man har somnat)

Sa - nu till min fraga. Jag funderar pa att ta tillbaka honom till vart sovrum sa att atminstonde syster kan fa sova hela nätterna och jag kan slänga till honom pangramsor fran sängen och behöver inte stiga upp (när det ända är för sent för en pangramsa)

Vad säger ni, nagon som har varit med om ngt liknande? :?

Tack :D
kram
Anki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, tillfälligt kan du ta in honom i sovrummet, men se då till att skärma av honom, så att han inte ser någonting. Lägg det på bogen att han är sjuk och att du/ni tar hand om det, inte storasyster. Tänk så själv, i Attityden - att det verkligen är en tillfällighet och att det handlar om att han ska ha lite extra vård, så lite störande som möjligt för alla.

Men snabbt som ögat ska han sedan in till storasyster igen med ett förtjust deklarerande att NU är lilebror FRISK :lol:

Och sedan är det lugnt bekräftande ramsa som gäller. För dem båda. Enligt budskapet PÅ NATTEN SOVER MAN :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
schnokie

Inlägg av schnokie »

:D :D :D
Tack för snabbt svar Anna, du är underbar!

Da kör jag in killen till oss - han kommer vara bortskärmad :D

Tack gode gud för gungan - utan den skulle vi inte fa se manga skratt fran var kille nu pa dagarna. Han är sa grinig och sur att man inte kan lata bli att skratta.

Kram pa dig Anna
Anki
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol: :lol:
schnokie

Inlägg av schnokie »

:D Jaha, det löste sig utan att jag behövde göra ngt :D
Maken och storasyster kom hem sent pa kvällen, sa vi hann inte flytta över hans säng till vart sovrum.
Jag hörde lite smagruff nagon gang under natten men annars var det inget. Nu sover han som en gris igen :D (även pa dagarna)
- och han skrattar och är glad- precis som det ska va´ :D :D :D

Trevlig dag pa er alla!
Anki
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :lol:

Utgå nu från hans goda nattsömn som den mest självklara sak i världen. För på natten sover man ju :lol:

Då gör han det också :wink: :!:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"