Hej. Måste nu få lite råd.... Min tjej som nu är 5 1/2 månad kurade jag bort nattmålet på för 2 månader sen. Allt gick bra och hon började sova hela nätter, vaknade bara till max 2 ggr för att somna om ganska omedelbart. MEN för ca 4 veckor sen så började hon vakna allt oftare och längre än till 6.30 sov hon inte trots att jag aldrig tar upp förrän kl 7. Jag har varit väldigt sparsam med ramsande (buffar eller solfjädrar aldrig, prövade solfjädra en gång men jäklar vad arg hon blev då!!) Jag har tänkt att det här ger sig nog snart, hav tålamod, stör henne inte men det blir ingen bättring utan snarare tvärtom.
Hon har dessutom börjat vända sig om för drygt en vecka sen och det har blivit en favoritsysselsättning nattetid. Jag har ju läst här att man bara ska vända tillbaka när det blir kris så det har jag oxå gjort. Inatt var det riktigt illa. Hon vaknade 10 ggr. Ledsen. Hon somnade om efter ca 5-10 minuter förutom när hon var vaken mellan 2.19-3.30. Jag fick vända henne några gånger när hon var riktigt arg och ramsade ngn gång men annars låg jag bara o lyssnade på hennes gråt.
Hennes schema ser ut så här:

7-9 (äter 2 ggr mellan 7-8

9-9.45 SOVA

9.45-12 (ammar kl 10, ger smakportion som börjar bli allt större vid 10.30, ammar lite till vid 11)

12-14 SOVA ute i vagnen (funkar klockrent sen jag börjat lägga henne ute

)

14-16.15 (ammar två ggr mellan 14.30-15.30)

16.15-17 SOVA

17-19.30 eller 19.45 (ammar två ggr mellan 17.15-18.15, ersättning kl 18.45 tar rätt lång tid att få i henne ersättningen. Brukar äta ca 120-150 ml, igår åt hon 180 ml !)
Ska kanske nämna att hon är väldigt trög i magen. Ger katrinplommonpuré men bajsar ändå bara max 2 ggr i veckan.
Någon som ser var jag gör för tokigt?
Vet inte om jag borde lagt detta under kurbarnens hjälpforum men jag tyckte ju att hon var en säker sovare (dock bara i en månad)..
/Myra