Barn född omkring 7 aug

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Ack och ve :roll: Jag lider med er.
Alf har ingen feber och är inte speciellt gnällig, peppar peppar ta i trä.
Ambra- haka inte upp dig på vällingintaget. Han äter ju annars, och har han feber så är det ju säkert därför, glöm inte extra vatten... när Alf var risig senast så fick han t.o.m. snutta vatten på natten, vatten och vatten i mängder.

Ja bajset :cry: och röda stjärten... stackars liten... nu önskar jag att jag hade lite bröstmjölk kvar som salva :!: Men vi kör A creme från naturapoteket, det funkar finfint :!:
jag kör på med schemat, och två lurar funkar perfekt här hemma...

Men nätterna nu sen ett par dagar tillbaka ](*,) han vaknar och gråter i sömnen 3 gånger per natt... Han kräver inget buff eller så, men en omstoppning. Och ögonen är uppspärrade som pingisbollar.
Och det är på såna konstiga tider, 23, 1 och en gång under vargtimmen.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra???

Morfar är på intåg och ska vara barnvakt hela dagen imorgon, det känns så bra att schemat finns, det blir aldrig något problem att ha barnvakt, det funkar så bra. Tack för att detta forum finns :heart:

hej så länge
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej Vänner :P :P :P

Natten gick utmärkt. :P Ett blöjbyte klockan fyra. :? Somnade om direkt och sov till halv sju. :P

Hanna är lite mindre gnällig idag. :) Men direkt det är lite i blöjan gnäller hon. :cry: Det är så blött och jag kan tänka mej att det fräter. Stackarn. :cry: :(
Idag har hon sovit hela fm luren :thumbsup: men med ett rejält omsomnande efter 45 minuter. :shock: Var nära att jag gav upp. :oops:

Nu ska hon somna inför sin andra lur och än så länge har hon inte skrikit. [-o< Hon brukar prata lite med sina nallar innan hon lägger sig till rätta. :sleep:
Vi har återinfört tre lurar. Fungerar mycket bättre här. :wink:

Visst är det skönt med ett schema och att detta forum finns. :thumbsup: Håller med dej till fullo "Alfs Mamma". :P :lol: 8)

Ha det gott alla ni där ute

:heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej :P
Hmm, :-k nu är det dags att introducera 8 mån vällingen. :thumbsup: Så klart är det 4½ msk till 2 dl vatten #-o och i 6 mån är det ju 4 msk. :roll:
Hur gör ni nu :?: Jag menar när det ska blandas :!: :?: :idea:
Råd, tack :!: 8)

Nancy

Inlägg av Nancy »

Carina: jag tog 2 dl vatten, 2 msk 6-månaders och 2 1/4 msk 8-månaders. Gav detta i några dagar och bytte sen till enbart 8-månders :D
ambra

Inlägg av ambra »

:D Ja, då ska alltså lilla mamma rå om sig själv i helgen :!: Lillen och storebror ska vara med pappa från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag. :shock:

Det ska bli så himla roligt MEN det gnager på mitt samvete att lämna, ÖVERGE, lillen så här lääääängeeee :!: Jag är egentligen övertygad om att det kommer att gå hur bra som helst utan mig, men tänk om lillen blir jätteledsen och undrar vart jag har tagit vägen... :cry:
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Tack NancyD. :P :P Så gör vi! :P :P :thumbsup:

Åh Ambra, vad avis jag blir. 8) :wink: 8) Ha det så bäst du bara kan. :P

:heart: Kramisar Carina

Mia79

Inlägg av Mia79 »

...
Senast redigerad av Mia79 den tor 06 apr 2006, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej alla :lol: :P

Grattis faster! :P

Sommartiden, ja den har Hanna fixat själv. :wink: Är jättetrött kvart över sex - halv sju och vaknar sex - halv sju. DEN GAMLA TIDEN. :idea:
Så det är helt ok på en gång :lol: :P :lol:

Det röda i stjärten är borta lika så den höga febern. :P
Ja, den eventuella ångesten är som bortblåst. 8) Nu rullar dagarna på igen.
Hm, var väl för snabb att dra slutsatser där. :oops: :oops:

Ha en skön söndag, det är ju rena sommarsolen ute. \:D/

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Så kul det är att läsa om era små kottar! :lol:
Idag fanns det äntligen en sköterska i byn, så vi skottade fram bilen och styrde mot en efterlängtad vägning.. (för att kunna skriva här! hehe!!!)
Lillprins Lo väger nu (7,5 mån) 9280 och mäter hela 71 cm :thumbsup:

Påminnelsekuren gick super och nu sover vi igen... :sleep: [-o<
Tackar NancyDrew av hela mitt :heart: för underbart stöd när attityden vacklade av sömnbristen :!:
Vi är kvar på 3 lurar om dagen men har kortat den sena em-luren och det passar Lotass perfekt.
Det är helt ofattbart hur mycket mat det går i den lilla kroppen just nu! Och hemlagat ska det vara :!: :roll: :lol: Så här lagas det barnmat för fullt med lille herrn som ytterst eminent hjälp =D> det är tur att han är så bra på att skura golvet efteråt! :-k :heart:

/fjällan
ambra

Inlägg av ambra »

:D Hallå, hallå... Måste ju bara skriva och berätta hur underbart skönt och roligt det var att komma iväg och bara umgås med bästa kompisen i två hela dagar. Jag hade glömt bort hur det var att sitta och kunna äta sen frukost hur länge man vill och kunna prata om lite allt möjligt, att gå runt i stan och slinka in i ett otal små butiker utan att tänka på om barnvagnen ryms eller om lillen blir för varm, att sitta på restaurang med god mat och vin och bara mysa... Men visst var det också helt fantastiskt att komma hem igen och pussa och krama de runda små kinderna. Åh, vilka fina barn jag har :!: :D :heart:

Här har schemat blivit mycket bättre, eller det har ju inte ändrats men de två lurarna sitter fint nu. Och äntligen, äntligen börjar det droppa från taken och det finns en massa smutsigt grus på marken i stället för den eviga snön. Härligt :!:
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Bra Ambra, du är såååå värd det. Visst är det skönt. :!:

Jag och min kille åker till spanien om några veckor (utan lille Alf) i 4 dagar, och det ska bli såååå skönt. Bara rå om varandra och inte palnera, packa tusen saker i skötväskor.
Det är så viktigt att man tar hand om kärleken och sig själv.
Alf får njuta av sommarsolen i sverige sen. 8)

Men jag måste fråga er: 8 månaders period???? är det något som händer då :?: :?:
Jag skriver nog in ett ämne på kurbarnens hjälpforum...
Snälla läs och kommentara...
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej på er!
Lilltjejen börjar bli som en raket över golvet, snaaart kryper hon nog på knäna

Börjar fundera på att lite minikura tjejen, av någon anledning verkar hennes kvällar bara bli längre och längre.

Hur ser era dagar ut nu?

Våra morgnar har blivit senare pga tidsomställningen så nu stiger vi upp och har godmorgon 8.30 med200ml ersättning
kl 11äter vi lunch med pure´ och 120ml ersättning
därefter är det sova ca 3 timmar ute i vagnen
15 mellis, då äter vi 200ml ersättning
kl 18 äter vi gröt och dricker 120 ml ersättning
kort sovapaus efter allt lekande med storebror mellan 19-20
kl 22 är det godnattslurken, 250ml välling.

Tycker att jag lite tappat greppet om vårt schema, och nu borde jag försöka styra upp det.
Tips någon :?: :?:

ha en bra dag :D
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej svejs :P :P

Ja nu får vi nog alla se upp lite. [-X Så inte våra 8-månaders knottar styr kosan åt fel håll. =;
:P Håll på rutinerna, extra viktiga just nu när många frågor antagligen ställs i våra hem. :P

Hanna har precis samma tider som före omställningen, hon märkte den inte. :?
jag som hade hoppats på lite längre mornar :wink:

Vårt schema är så här :arrow:

:idea: 7.00 morgon (vaknar tidigare, allt från sex till kvart i sju) 200 ml välling ur flaska som hon själv ligger och håler i.
:idea: 9,30 Sempergröt
:idea: 10,00 sover till 11.30 (helst 12.00)
:idea: 12,30 mat o frukt
:idea: 14,30 mellis - frukt eller yoghurt
:idea: 15,00 sover till max 15.45 brukar vakna lite tidigare
:idea: 16,30 gröt eller mat
:idea: 18,30 välling
:idea: 19,00 natt, senast, brukar somna 18,45.

Vid alla somnpass så skriker hon betydligt mer än förrut. :shock: Men det var värre förra veckan än var det är just nu. [-o< Sover även oroligare på natten. :x Vaknar fler gånger och skriker. :x
Jag försöker absolut hålla på våra rutiner och hela tiden tänka [-X INTE underhålla och [-X INTE övertrafikera. HON frågar och JAG säger det är OK. :thumbsup:
Det blir bättre igen. Hon har ju i fler månader visat att hon kan och att hon vet. \:D/

Hanna har fortfarande inte fler än två tänder. :mrgreen: Hon kryper överallt och ställer sig upp mot allt. :shock: Ibland släpper hon taget och hon kan stå själv i några sekunder. :P

Nästa vecka ska vi mäta och väga så då kommer jag med färska siffror. :P

Ha en bra dag trots vädret, här snöar det som bara den. #-o

alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

hej på er,
jag har lyckats behålla tiderna någorlunda trots tidsomställningen,dock sker nattningen lite senare, men det passar oss ganska bra.

här är vårat schema just nu:

06.30 Vaknar till hungrig, välling 300 ml

7.30 ca 8 God morgon och lek

10 frukost, stooor portion gröt, vatten, katrinplommon

10.30 Sov 45 min

13 Lunch, egenlagat stor portion plus frukt och vatten

45 minuters lur på eftermidagen (varierar i tid beroende på var vi är och vad vi gör)

16.30 Middag barnmatsburk eller egenlagat vatten

18 osockrat smörgåsrån med leverpastej och vatten (då äter familjen middag

18.30 - 19 Bad och pyjamas

19.30 Godnatt och välling 300 ml

Det haaaaaaaaasas och han sitter på golvet och slår sig lite varje dag... Han lixom kastarsig åt sidorna istället för att lägga sig på mage framifrån. aj aj aj, vad ont han får :cry: Och idag klämde han foten i sin gåstol, han missade att lyfta upp ena foten när han skulle fram så han fastnade med ena foten under själva ställningen. den var lixom fastkilad av hans egen styrka... :cry: :cry: Stackars liten, höll på att börja gråta själv.... snyft.

Inga tänder heller... och inget kryp, och inte en tillstymmelse till att resa sig upp, jag passar på att njuta av det så länge det varar, för sen blir det nog cirkus här hemma:-)
Mia79

Inlägg av Mia79 »

...
Senast redigerad av Mia79 den tor 06 apr 2006, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"