profylaxkurs i gbg
profylaxkurs i gbg
tänkte bara kolla för skojs skull om det råkar finnas ngn som ska på anna wilsbys kurs i gbg den 21-22 april..
barn födda 04/06/08
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
När jag gick kursen var det delvis Anna Wilsby själv som höll i den, och tänk, hon lärde t.o.m ut standardmodellen på slutet!!
Nu har nog profylaxkurserna ökat i omfång, så det kan vara någon av hennes underhuggare, men alla ledare var fantastiska!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
hej anna (och andra)..nu har kursen sjunkit in lite..
Är så nöjd över att jag gick kursen och fick äntligen se ngn andas på riktigt.
Hon beskrev 3 st andningar djupandning,mellanandning och lättandning.
Har ju berättat för dej om att jag endast kommer upp i en minuts "flämtandning" det kan jag ju förstå nu
Den sk "lättandningen kursledaren visade var hälften så snabb som den jag övat på...men har inte övat på den i onödan ändå tyckte hon..så nu har jag 4 st andningar att ta till.
Tycker nog dock att hon skulle berättat lite mer om skillnad mellan att föda med eller utan profylax om fördelarna..jag kan känna att om jag inte hade läst "att föda utan smärta" och AnnaW s Barnaboken kanske jag hade gått hem och inte tränat ordentligt..Men möjligt att det bara var min upplevelse..då det verkade som om jag var den enda som läst/tränat innan kursen.
Kul att få se gudrun schymans förlossning..så där lugn kan man hoppas på att man själv kommer vara
I helhet är jag super nöjd och hade en himla bra kursledare..Och måste rek andra att gå kursen..nu ska här skrivas ner tränings schema ända fram till förlossning.
kram t.p
Är så nöjd över att jag gick kursen och fick äntligen se ngn andas på riktigt.
Hon beskrev 3 st andningar djupandning,mellanandning och lättandning.
Har ju berättat för dej om att jag endast kommer upp i en minuts "flämtandning" det kan jag ju förstå nu
Tycker nog dock att hon skulle berättat lite mer om skillnad mellan att föda med eller utan profylax om fördelarna..jag kan känna att om jag inte hade läst "att föda utan smärta" och AnnaW s Barnaboken kanske jag hade gått hem och inte tränat ordentligt..Men möjligt att det bara var min upplevelse..då det verkade som om jag var den enda som läst/tränat innan kursen.
Kul att få se gudrun schymans förlossning..så där lugn kan man hoppas på att man själv kommer vara
I helhet är jag super nöjd och hade en himla bra kursledare..Och måste rek andra att gå kursen..nu ska här skrivas ner tränings schema ända fram till förlossning.
kram t.p
barn födda 04/06/08
Vad kul att du gillade kursen!
Ja, visst är det enorm skillnad att HÖRA hur man andas, jämfört med att läsa sig till det! Och vad bra att du nu har 4 andningar att ta till!
Synd att dom inte tog upp skillnaderna mer, det gjorde dom på kursen í Lund. Det är ju otroligt viktigt, och enormt motiverande att veta VARFÖR man andas som man gör!
Ja, Gudrun verkade avslappnad! Men den där maken hade jag inte velat ha hasande bredvid
När jag gick kursen ingick ett coaching-samtal per telefon ett par veckor inna förlossningen. Då ringde jag upp, och körde "generalrepetitionen", och hade samlat på mig några ytterligare frågor, det kändes verkligen bra!
Öva på nu!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.