Mitt i kuren- fråga om schema för 5 mån.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Christine

Mitt i kuren- fråga om schema för 5 mån.

Inlägg av Christine »

Vi är inne på tredje dagen på kuren och i natt sov lilltjejen 11h20min! Vi var mycket förvånade när vi vaknade och insåg att vi faktiskt sovit hela natten för första gången på flera år!!! Det känns jättebra, men jag har ett par frågor om schemat och mattider. lilltjejen är nästan 5 månader och hon ammas inte. Här är hennes schema där mattider är satta efter familjen och sovtiderna efter henne.
7 GODMORGON!
7.30 Frukost
9.30-10.15 Sova 45min
11 Lunch
12.30-14 Sova 1,5h
14.30 Mellanmål
16-16.45 Sova 45min
17.30 Middag
18 Bada, skoj, nattslurk
19 Natti, natti.
Min fråga är helt enkelt om det är för lång tid från det att hon vaknar tills dess hon får mat? (framförallt efter nattsömnen och morgonluren)??? Nu när tiderna börjar sätta sig verkar hon nämligen VÄLDIGT hungrig när hon vaknar. Bör maten var i mer anslutning till uppvaknandet?
Och om det är så kan vi rucka på schemat redan nu? Med hjälp av marginalkvartar? Eller ska vi vänta till efter uppföljningsveckan?

Tacksam för snabba svar!!!!
Mamma till tv? flickor, AUG -02 ("5min metodad" dec -02 och nu "kurad" dec -04) och AUG -04 (shn-kurad jan -05)
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

jo jag skulle nog som du själv funderat lite på, sätta mattiden mer i anslutning till sovtiderna. Låta flickan vakna upp och när hon vaknat till och är pigg igen, ge henne lite mat.
hoppas ni får fler nätter framöver med sömn, för de är härliga att se fram emot :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"