Varför tar inte ramsan på kvällen men p&arin

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anne-Charlotte

Varför tar inte ramsan på kvällen men p&arin

Inlägg av Anne-Charlotte »

Hej,

Tips och förslag efterlyses omgående!!!!!!! Vi har kört kuren på vår dotter 11 månader. Inne bara i och för sig på natt 17. Nätterna fungera toppen. Hon vaknar kanske en gång/ natt, vi ramsar, hon somnar om. Sällan vi behöver hålla på längre eller buffa. Men nu till det STORA STORA problemet. Vi har ett H-vete att natta henne! På något sätt kommer vargen in tassandes.. Vi turas om att lägga henne, men det spelar ingen roll vem av oss som lägger henne, hon beter sig likandant. Vi skrattar till go´nattet. Buffar sedan en mycket kort stund för att markera, solfjäder,ramsa ut. När vi går ut ur rummet med ramsan, börjar hon småprata med sig själv. Det har hon alltid gjort, även innan kuren. Det gör ju inget, eller? Men hon börjar alltid skrika efter en stund, precis som hon kommer på; "Oh, jag är ju själv, hjälp". Vi kommer och ramsar igen. Ofta krävs även att vi kör om buffning och solfjädern. Detta håller vi på med ca 30 minuter varje kväll! HJÄLP! Det är outhärdligt. Vi vill inte längre men förstår inte hur vi tar oss ut?

Hälsningar
Anne-Charlotte
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Låt henne vara!
Sluta buffa när ni lägger henne. Bara lägg ner, möjligen händerna på hennes rygg och ramsa ut. BUffning tas bara till vid kris och det är ju inte kris vid läggdags längre.
En del har lite behov av att gnälla av sig innan de somnar, så vänta med att ramsa. Gör istället något som låter i huset. Sitt och prata med varandra, plocka ur diskmaskinen eller något annat som måste göras.

Det gör att hon hör att ni är där, men att ni inte koncentrerar er på att hon ska sova och ni kan slappna av lite själva, för att ni inte är superkoncentrerade på henne.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag fortsätter...
Om det VERKLIGEN skulle vara så att hon frågar om allt är i sin ordning, så ramsa först när ni känner att nu får någon gå in och buffa. "Buffa" med ramsan istället, högt och tydligt lugnt och betryggande. Kanske lite käckt glatt också.
Avvakta, avvakta och avvakta - gör saker som hörs och ramsa igen om det skulle behövas (skulle inte tro att det gör det, ens första omgången).

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lilla My

Lite stöd hoppas jag

Inlägg av Lilla My »

Hej Anne-Charlotte!

Jag känner så väl igen det du skriver om.
Vi körde kuren i början av året och är nu inne på tredje månaden. Dagarna går väldigt bra men kvällarna varierar verkligen.
David skrattar hela vägen till sängen och vänder sig själv efter en stund till sovställningen på mage. Det enda vi gör är att hjälpa honom lite på traven ibland till magen men oftast snurrar han ändå runt lika fort. Sen släcker vi och ramsar och varje kväll så uttrycker han sitt missnöje. Både högt och lågt :wink: Vissa kvällar tar det 30 sekunder och andra tar det 15 minuter.

Tidigare kändes det lite tungt att han var så ledsen ibland, att det inte blev så bra som på dagarna, men efter tag märkte vi att vi faktiskt bara störde honom med mer ramsande och för mycket ljud. Då var'tt han oftast ännu argare och frågade ännu mer :oops:
Så nu gör vi lagom mycket väsen och har ibland lite musik på och sen beror det helt på dagsformen tror jag.

Så verkligen, lita på LO, och ge er inte!! :)
Lycka till!!
Hälsningar
Linda
Med David :heart: f?dd 050211
Anne-Charlotte

Tack

Inlägg av Anne-Charlotte »

Tack för tipset! Jag ska försöka med att låta runt omkring.

Hälsningar
Anne-Charlotte
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"