Idag smygkikade jag i dörrspringan till Storebrors rum när pappa ramsade. Stora älsklingen ryckte till och leken avbröts. Varpå han snabbt röjde plats i sängen och la sig ner med tummen i munnen
Avbrott i leken
-
Gäst
Avbrott i leken
Sedan någon vecka tillbaka har Storebror somnat och sovit ordentligt under sin ensamlek. Plötsligt har slamret och skratten och dom muttrande tillrättavisningarna av leksaker bara kommit av sig. Så kom jag på att det hängde samman med att vi introducerat ramsa för Lillebror- som ofta vaknar upp efter 45 minuter på sin förmiddagssön och behöver övertygas om att han ska fortsätta sova.
Idag smygkikade jag i dörrspringan till Storebrors rum när pappa ramsade. Stora älsklingen ryckte till och leken avbröts. Varpå han snabbt röjde plats i sängen och la sig ner med tummen i munnen
Nu får jag se till att lära Lillebror att sova som folk så att Storebror kan få fortsätta att vara vaken.