Små vardagshistorier

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
liw
Kontakt:

Små vardagshistorier

Inlägg av liw »

Hej på er, måste berätta en liten historia (eler snarare två kom jag på nu) om min lille Jonas.

Den första utspelar sig hemma, vi höll på att laga mat. Lilleman var tydligen väldigt hungrig och att vänta tills maten var klar verkade vara en omöjlighet, för rätt som det var stegade han fram till diskmaskinen, öppnade den och tog fram en ren vällingflaska. Därefter stegade han iväg till micron, öppnade den och petade in flaskan varpå han uppmanande sa "NENNI!"
Bra karl reder sig själv :lol:

Nästa lilla händelse skedde igår när vi satt på barnakuten och väntade på läkaren. Men läkare har ju en förmåga att ha väldans mkt att göra så det tog sin lilla tid. Först blev det lunch och vi fick nödlösa det med en flaska välling i väntrummet. Sen var det ju eg dags att sova men det var lite svårt där eftersom det var en massa andra roliga barn... han fick sitta hos mig i sjalen och vila lite, å vad han mös. Men sova nej det gick inte. Tillslut fick vi ett eget rum. Han upptäckte hela rummet, provade tom larmknappen. Men tillslut var han klar och ville komma upp och sitta hos mig. NU var han trött, men han gillar inte att sovba i famnen så efter ett tag började han skruva på sig. Då satte jag ned honom på golvet och sa att "vet du vad, vi bäddar på golvet åt dig så att du kan ligga lite bättre" Jag la ut hans overall och ovanpå det vek jag mina 5 m sjaltyg några vändor. Så fort jag var klar dök han ned på mage och gosa ned sig. Jag vek över den sista snutten tyg över honom och satte mig hos honom. Två min senare sov han. Sötnosen :heart:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Åååå... :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
mia75

Inlägg av mia75 »

Gulligt! :D :heart:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"