Father of a son
Inte korståga direkt, men man kan ju nämna att Barnaboken finns och att man tycker den är bra. Själv hade jag aldrig hittat den om inte min mor vid upprepade tillfällen sagt att -du kanske skulle låna Anna Wahlgrens barnabok. Till slut var det hon som lånade den åt mig. Efter att ha lånat om den 3 ggr så köpte jag såklart ett eget ex.
Min mamma har inte själv läst den men hade hört talas om den.
Jag menar alla vet inte att den finns och många tror, utan att ha läst den att den att AW förespråkar en mkt. mer auktoritär fostran än hon egentligen gör. Läste på en sajt för föräldrar en massa skit, där AW fick "gå för" en massa nonsens som INTE finns i barnaboken, men som av ngn. anledning tillskrivits henne.
Om ngn. berömmer era barn kan ni ju säga nåt om barnaboken.
Sen kan man ju inte tvinga alla att tycka den är rätt....
Tittar ni på TV4 nu?
Hej alla!
Jag såg inte programmet (glömde, och det var nog tur...), men jag såg trailern.
Och det räckte för mig, för att förstå att det här var HEMSKT!
"Stygga, stygga pojke" och vad den där Nannyn nu hävde ur sig!
Kändes långt ifrån Barnaboksfilosofin, som Fido skriver...
Som Father of a Son vist säger så går det tyvärr inte pracka på människor sånt dom inte vill ha, men man skulle bra gärna vilja dela ut Barnaboken bland bekanta ibland...
kram anna
Jag såg inte programmet (glömde, och det var nog tur...), men jag såg trailern.
Och det räckte för mig, för att förstå att det här var HEMSKT!
"Stygga, stygga pojke" och vad den där Nannyn nu hävde ur sig!
Kändes långt ifrån Barnaboksfilosofin, som Fido skriver...
Som Father of a Son vist säger så går det tyvärr inte pracka på människor sånt dom inte vill ha, men man skulle bra gärna vilja dela ut Barnaboken bland bekanta ibland...
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Visst var det ledsamt att se den lille killen i programmet och det är också hemskt att det finns människor som skor eller gottar sig åt andras "olycka" (saknar bättre ord...), på bästa sändningstid. I detta fallet den lille killen vars liv blev helt blottat och förmodligen blivit dömd som Englands värsta barn. Utan att ha gjort något fel. För det var inte hans fel att han uppförde sig så utan föräldrarnas. Dock kan jag ändå se något positivt i hela röran, nämligen att alla dessa människor som faktiskt har sådana här problem och antingen tror att det är något fel på deras barn eller försöker slå dom till lydnad, kanske får ett uppvaknande? Det som behövs är regler och fasta rutiner, bland annat. Det jag menar är att det kan vara skönt att veta att det finns andra som lever i samma situation och att få veta att det finns något att göra åt saken. Visst finns det saker som kan förbättras i Nannyns uppfostrings-metoder , men det gör det hos alla.
Mamma till två fina killar
-
Mamma Tesked
Tror jag missförstod en del där i början på tråden
Men iaf... Vi har ju en ADHD-bonusdotter i huset och jag kan säga att klara, konsekventa regler, korta order och inga långa utläggningar SAMT straff i trappen när hon har gjort fel gör underverk!
Dessutom att man hela tiden har ett öga eller öra på henne så man kan bryta INNAN det går fel och då förklara vad som kan hända, t ex att man virar inte en massa band runt halsen på katten osv...
Håller fullt och fast med om att våra barn behöver alerta föräldrar som först och främst engagerar sig, sätter regler och stöttar sina barn! Dagens samhälle skulle se mycket bätttre ut om de föräldrar som sticker till sina barn pengar bara föratt bli av med dem får sig en knäpp på näsan och börjar engagera sig istället... De föräldrar som säger "orkar inte" i samma mening som barnet skall ha en hård spark där det gör ont!
/Magdalena - som ska läsa en "barnabok" igen
Dessutom att man hela tiden har ett öga eller öra på henne så man kan bryta INNAN det går fel och då förklara vad som kan hända, t ex att man virar inte en massa band runt halsen på katten osv...
Håller fullt och fast med om att våra barn behöver alerta föräldrar som först och främst engagerar sig, sätter regler och stöttar sina barn! Dagens samhälle skulle se mycket bätttre ut om de föräldrar som sticker till sina barn pengar bara föratt bli av med dem får sig en knäpp på näsan och börjar engagera sig istället... De föräldrar som säger "orkar inte" i samma mening som barnet skall ha en hård spark där det gör ont!
/Magdalena - som ska läsa en "barnabok" igen
/Magdalena
????????????? ???????????????? ?????
F.d TeaSpoon, mamma till Totte-0402 och Ian-0510, bonus till F-9509 och J-9705
Bes?k oss g?rna p? www.hjelm.info
Bes?k g?rna Totte p? www.hjelm.info/ludvig
????????????? ???????????????? ?????
F.d TeaSpoon, mamma till Totte-0402 och Ian-0510, bonus till F-9509 och J-9705
Bes?k oss g?rna p? www.hjelm.info
Bes?k g?rna Totte p? www.hjelm.info/ludvig