Träning 2026

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
GulligaA

Re: Träning 2026

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ja, samma här, brukar inte råka ut för krämpor. Visst kan jag ha lite ont på något ställe, men det håller aldrig i sig länge. Och nu är jag inne på femte veckan med detta! :evil:
Kanske kanske att jag tycker det känts lite lite bättre de senaste dagarna, men det kan vara inbillning också :roll: Jag kör på med min rehab så länge. Googlade lite mer, och hittade någon sida som sa att det kan ta upp till TVÅ ÅR att bli bra :shock: :shock: :shock: Två år utan riktig styrketräning, hur ska jag klara det :crying-yellow:

Hur går det med ryggen? Har du lyckats få till någon träning du trivs med? Märker du någon förbättring?

Min vecka:
Mån: Dans
Ons: Styrka hk, lätt
Lör: Styrka hk, lätt
Sön: PW med jogginginslag

Jag behöver något annat att verkligen fokusera på inom träningen nu, så jag sätter upp två skarpa mål för joggingen:
-5 km om tre veckor
-10 km om 10 veckor

Kommer att köra 1-2 lätta styrkepass i veckan för att inte tappa det helt.
Sen är det bara 2 gånger kvar på dansen också, så jag behöver ersätta det med något.

Hoppas du har haft en bra vecka :heart: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Re: Träning 2026

Inlägg av anna »

Hej! :)

Usch, ja, då är vi ungefär lika med hur länge det har hållit på... Imorgon (fredag) blir det 6 veckor sedan det hände med mig...
Man ska inte googla :shock: :shock: :shock: :shock: Två år är inget man vill läsa! :shock:
Om det är lite,lite bättre får du fokusera på det! :heart:
Men du har inte gått och röntgat/kollat med läkare än?
Bra tränat och bra plan! :humbup:

Jag var ju hos en Osteopat förra onsdagen. De jobbar med att trycka på punkter och sakta "dra" isär muskler. Mycket behagligt måste jag säga! :)
Han konstaterade att jag har en utbuktning på en disk i ryggen. Och han sa att det kan ta tid...Några veckor till... :(
Han frågade om jag tränade, och jag sa att jag bara kan gå på spinning och styrka/rörlighet + göra yoga nu. Det är det enda jag vågar.
Han sa att jag tänkte PRECIS rätt. Och det var ju skönt att höra! Jag ska fortsätta så tills det blivit helt bra, och sedan vänta ytterligare några dagar innan jag börjar med min vanliga träning. Och då ska jag vara försiktig, för en sådan skada går lätt upp igen... :(
Han sa också att om det inte är en förbättring efter en vecka efter hans behandling, skulle jag komma en gång till.
Men det ÄR faktiskt en förbättring! Det går åt rätt håll...

Mån: dubbelpass. Först spinning, sedan Core & Mindfulness.
Tis: Styrka/rörlighet
Ons: Spinning
Tors: Deep Stretch Yoga
Sön: Deep stretch yoga

Jag tycker vi kämpar på så gott vi kan, båda två! Och det är bra! :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"