Träning 2025

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2025

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ojdå... Det var inte bra!
Har du gått till jobbet ändå, eller varit hemma?
Jag är ju alltså helt enkelt nyfiken på hur intervjun med den andra firman gick... ;)
TRIST att missa två danslektioner! :cry:
Krya på dig, och ta hand om dig! :heart:

Jag fick något konstigt med halsen i helgen. Är BARA hes, och inget annat, så jag har tränat.

Förra veckan:
Mån: Veckans Team
Tis: Månadens individuella
Ons: Veckans individuella
Lör: Yoga
Sön: Simply Strength

Det Teampass vi gjorde idag var jättejobbigt!! :shock:
Medan den ena gjorde 5 marklyft, 10 wallball, och 2 minuter skidstaksmaskin, fick den andre stå statiskt med två 14-kiloshantlar.
Bara stå och hålla dem rakt ner vid höfterna. Och det var vidrigt för underarmarna! Var tvungen att lägga ner dem flera gånger per omgång, för det gick bara inte! Detta skulle vi göra 5 varv var av.
Efter varje varv skulle vi göra 20 synkade armhävningar, och 30 synkade dips. Så det blev ju totalt 200 armhävningar, och 300 dips! :shock: UNDRAR hur armarna kommer må imorgon! :think:

Sista dagen med barnomsorgen i fredags. Men i torsdags ringde kostchefen upp och undrade om jag ville jobba i kök igen. Och det ville jag verkligen! Så nu är jag tillbaka i skolkök igen fram tills slutet av mars.
Ska på arbetsintervju på onsdag... Det jobbet börjar i slutet av mars, så det hade ju varit toppen!
Det är på ett sporthotell 10 min promenad från huset. Reception, förbereda frukost, restaurang. Hoppas det låter bra även efter intervjun.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Sjukdomen tog hårt på mig, blev ett ynka pass i veckan. Ett lätt komma-igång-pass, och jag mådde jättedåligt efteråt :shock: Så har inte tränat mer efter det. Känner mig fortfarande matt och småyr. Flera i familjen känner samma sak, så det måste varit ett elakt virus.

Lör: Styrketräning helkroppspass. Lätt! Men tungt :?

Vi hade planerat att åka skidor tis-ons denna vecka, men det är ingen av oss som orkar :lol:

Jag har varit ute mycket på promenader, men inget i den takt som kan räknas som träning. Det får ta den tid det tar att komma igång igen, tänker jag. Sportlov för dansen denna vecka, så missade inget i måndags som tur var.

Hur gick det på intervjun på sporthotellet? Jag stalkade dig lite och googlade fram vilket det var :oops: Det så ju jättemysigt ut, skull verkligen passa dig!
Och HUR mådde armarna efter alla de armhävningarna :lol:

Jag fick skjuta på min intervju pga sjukdomen, så vi hade den i fredags. Det var väl trevligt, men jag tror inte att det är något jag vill byta till. Det är en mycket mindre firma. Så man får klara sig mer på egen hand när det gäller t.ex. IT-frågor. Och det är inte min grej riktigt :lol: Deras kontor här i Gävle är väldigt litet jämfört med var jag sitter nu, så inte säkert det är folk där jämt. Och jag gillar ju det här med att sitta med många runt mig.
Så jag kommer att tacka för visat intresse, men nej tack 8-)

Hoppas det inte blev något större av din förkylning :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Men STACKARE!! :shock: Och hela familjen också! Många som är sjuka nu... :(
Bra att du har vilat och inte är för ivrigt igång! :humbup:
Vilken TUR att det var uppehåll på dansen! Då blir det bara 1 du missade! :)

Min förkylning höll sig till bara heshet! Men det höll i en dryg vecka. Men nu är det bra! :)

Konstigt nog var armarna ok efter det där passet! :lol: Jag stretchade EXTRA noga, men det är svårt att stretcha underarmarna!
Det är bara att böja handen bakåt jag kan.

Intervjun gick bra och det känns som ett roligt jobb! :) De ska höra av sig denna veckan om jag gått vidare eller inte.
Det hänger lite på lönen med, vilket jag inte vet än... Det är mycket kvällar och var 3:e helg.
Som jag har det nu i kommunala kök jobbar jag 7-15.30 bara vardagar och det är ju toppen!
Men lönen är kass, och jag vet inte om de kan erbjuda mig fast tjänst heller för den delen... Funderar mycket just nu!

Förstår att du ratar jobbet då! Det måste ju vara något som är mycket bättre för att byta i ditt fall.
Håller det i sig att du fått lite färre saker på ditt bord..?

Förra veckan, 5 pass:
Mån: Veckans Team (det där jävliga jag beskrev alltså...)
Fre: Veckans Team
Sön: Yoga

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Kul förresten att du stalkade upp Hotell Lassalyckan! :lol: :lol: :lol:
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hallå!

Äntligen har dimman lättat :lol:

I söndags gick det för första gången på flera veckor en hel dag utan att jag kände någon yrsel alls :dance:

Så jag fick till två pass denna vecka i alla fall :D

Lör: Styrka hk (Ett lätt komma-igång-pass UTAN att må dåligt efteråt :) )
Sön: PW 50 min, i riktigt rask takt.

Så nu känner jag att jag är tillbaka, nästan helt i alla fall. Lite trötthet finns kvar, men det har nog också med att göra att jag inte varit igång på länge.

Fortfarande ok med belastningen på jobbet. Nu är det konferens i Stockholm i två dagar, brukar vara skönt tempo, mycket fika och massa god mat :D Blir alltid lite stressigt efteråt med att ta itu med alla mail som kommit under dagarna, men det är det värt ;)

Har du hört något mer?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Härligt att du mår bättre och har kunnat träna lite dessutom! :humbup:
Och så låter det kul med konferens! :)

Jag fick inte jobbet på Lassalyckan. Men känner mig inte jättebesviken ändå. Det hade trots allt inneburit en hel del kvällar och helger.
Vi får se vad det blir av mig... :think: De jag jobbar med i skolköket verkar verkligen vilja ha kvar mig där. :think:
Och jag trivs faktiskt väldigt bra! OCH jobbar endast 7-15.30 vardagar. Det väger rätt tungt det med...! :think:
Men så är det det där med kommunen. Usel lön, och extremt svårt att få ledigt...

Sön: Promenad följt av Yoga

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Trist med jobbet, men kanske inte helt fel ändå om det inte varit tider som passat? Det är ju mycket som ska stämma för att det ska bli bra :)

Kul ändå att du är uppskattad på skolköket :) Det kan inte vara så att lönen blir lite bättre om du får en fast anställning? Men det kanske är omöjligt? Det var länge sedan jag jobbade för kommun/region. Men det verkar inte vara helt lätt jämt.

Tränat lite mer, men både jag och yngsta dottern har fortfarande lite känningar. Men det går åt rätt håll. Fast inga rejält tunga passs än, det får vänta tills jag är helt kry. Vill inte bli sjuk igen :shock:

Mån: Dans
Tors: Styrka uk
Fre: Styrka ök
Sön: Styrka hk

Satt flera timmar i fredags och limmade paljetter på en discodräkt, INTE det bästa för nacke och axlar när man inte är van :lol: Har fortfarande ont och är stel :roll: Får köra lite stretching idag efter dansen tror jag :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, jag vet ju hur det var när jag jobbade på glasscaféet dessa 4 somrar. Jag fick anpassa så mycket av vardagslivet efter hur jag jobbade.
Stress-laga mat innan jag åkte. Anpassa, trixa, fixa, stressa.
Träningen blev t.ex lidande. Jag fick till mina antal pass, men inte så som jag ville på många ställen. Och eftersom det är en så viktig del av mitt liv är det ju fantastiskt att - som nu - kunna gå på precis vilka pass jag vill! :clapping:
Jag vet inte om lönen kan bli bättre om jag blir fast anställd, men jag ska banne mig försöka!

Skönt att det går åt rätt håll med er! :heart: Bra att du kör lite lugnare med vikterna. Kom i fas först, innan du kör som vanligt!

:lol: :lol: :lol: Limning av paljetter... Herregud vilket jobb!! :lol: Fick Flash backs från när Clara hade uppvisningsdans och jag fick i uppdrag att sy på massor av självlysande reflexband på 8 dräkter! :shock: De skulle se ut som skelett var meningen... Och jag fick inte sy på maskin, för det skulle sprättas upp sedan, och trikåerna skulle användas till annat....
Stretchade du ordentligt nu då? :)

Ons: Kommunen bjöd på Yoga med min favvoledare som höll pass på gymmet ett tag! 4 onsdagar. Missade första, men nu kör jag!
Sön: Simply Strength

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Japp, jag tog en ordentligt genomgång med stretch för axlar och nacke, och det gick över till slut :)

Fick äntligen till alla pass jag ville i veckan :dance:

Ons: Styrka uk
Lör: Styrka uk
Sön: Styrka ök

Jag kom ju av mig lite i mitt träningsupplägg vid sjukperioden, hade tänkt börja jogga snart men får inte in ett sjätte pass. Måste köra klart styrkeupplägget först. Så det får vänta några veckor till.

Kul att ni blir bjudna på Yoga! Sådana initiativ av arbetsgivare gillar jag :clapping:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Oj, vilken fin vecka! :humbup: Då antar jag att du är frisk nu :)

Inte bara Yoga - med min favoritledare dessutom! :)

Ons: Yin Yoga med kommunen. Har aldrig provat det, men gillade det!

Både mån + fredagens Team var min partner sjuk, och jag fick teama med självaste gymägarinnan! :shock: :? Hon är ju i en helt annan klass än mig. Tog t.ex 45 kilo i pushpress, där jag tog ynka 20.. :oops:

Och i lördags blev jag själv sjuk... Feberfrossa och ingen röst. Bara sov och sov... Vilade hela helgen.
Har jobbat, för febern gick bort, men har ingen röst...Och borde nog varit hemma...

Så denna veckan blir nog vek ang. träning...

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Så gick det två veckor :D

V12:
Sön: Styrka ök

V13:

Så en hel del styrketräning :dance:

20 kg i pushpress är INTE ynka! Men 45 är ju WOW såklart :lol:
Jag föredrar press med hantlar, det är något som inte blir bra i min högra axel med skivstång. Vilket är synd, för det är en bra övning. Då har jag 10-kg's hantlar, så där är vi på samma nivå :) Fast jag kör 3x12, ni kanske kör jättemånga reps?

Nu känner jag mig helt tillbaka :)
Hur blev det för dig, höll du dig frisk sen förutom rösten? Hoppas hoppas :pray: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, det gjorde det, ja... Gick 2 veckor! :lol:
Skönt att du är frisk igen! :heart:

SÅ bra veckor för dig! :clap: :clap: :clap:

Det höll kvar sig med hesheten, och den är fortfarande inte borta?!
Men jag var även svag och trött, så jag hade ett träningsuppehåll, eller vad jag ska säga.
Vågade inte chansa på att köra på som vanligt, och kanske få bakslag!

V. 12, 3 "pass"
ons, Yin Yoga - sista med jobbet :(
lör, sön: Yin Yoga hemma

V. 13, 4 pass
Mån: Deep Stretch Yoga
Tis: samma
Ons: samma
Fre: Vågade mig på Teampasset, efter så mycket vila och eftersom jag kände mig piggare. Grymt trött efteråt!

Nu skulle jag vilja köra på som vanligt - och det gör jag mån-ons. Sedan blir det Berlinresa tors-sön :)
Kommer gå massor, men träning vet jag inte om det blir... :think:

Nej, det var inte jättemånga reps, det var 10, sedan var det skidstaksmaskin intensivt 1 min, 10 igen x 3.
Imorgon kommer ett nytt pass till gymmet som jag ska testa! Hyroxinspirerat. Vet sannerligen inte vad jag ger mig in på, eftersom det låter som extremt mycket puls! :doh: :think:

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Åh, vad härligt med Barcelona :happy-jumpyellow: Hoppas ni har haft det fantastiskt!
Håller tummarna för att du fick hålla dig frisk under resan :pray:

Min vecka:
Tis: Styrka ök
Lör: Styrka hk
Sön: PW 50 min

Vi har haft det en tung vecka på hemmafronten :( Vi har insett att vår 13-åring har någon form av ätstörning, troligtvis anorexia :cry: Efter mycket strul med mat sen årsskiftet, hon har skyllt på att hon varit sjuk, på förstoppningar mm, så har vi till slut fattat, även om vi misstänkt det ett tag, hur det ligger till. Så nu väntar vi på ett möte med ätstörningsenheten på fredag. Får se hur vi går vidare.

Visst har ni haft liknande problem med en av era döttrar? Är hon helt frisk nu :heart:

Jag vet inte hur jag kommer att göra med träningen. Det blir nog inte lika intensiv styrketräning nu, det saknas energin för. PW och långsamma joggingturer för att rensa hjärnan hämta energi från dagsljus känns som vad jag behöver från nu. För att jag fortsätter att motionera/träna tror jag blir viktigt för att orka med vardagen.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Berlin var det - inte Barcelona :) Planen var att jag och sambon skulle åka. Hälsa på vår dotter som är där för att plugga matte en månad.
Men så satt han TOTALT fast i årsbokslut (ekonomichef). Datumet flyttades fram, :banghead: och han kunde inte följa med... :(
Så vi bokade om biljetten till lillasyrran istället. Hon går ändå sjukskriven med bruten handled efter att ha svimmat och ramlat nerför trappan...
Vi har haft det SÅ mysigt! :heart: Och jag höll mig frisk! :)

Fint tränat! :humbup: Och sunt tänk ang. träning framöver :heart:

Själv har jag bara tränat 3 pass... Träningskläderna kom inte fram i Berlin, men vi gick väldigt mycket i alla fall!

Mån: Team
Tis: Hyrox, så vidrigt jobbigt att det knappt ens var roligt någonstans! :o Men det är olika pass varje vecka, så jag får väl ge det några chanser...

Det gör ont i hela hjärtat när jag läser om din dotter... :(
Så är det tyvärr med vår ena dottern, ja... :(
Om du vill skriva mer privat kan vi skriva på Messenger? Du hittar mig på Anna Wickström. Jag vet inte ens vad du heter i förnamn, :think: men skicka en vänförfrågan så kan du fråga vad du vill! :heart:

Stor kram! :heart:
Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag tänker så mycket på dig/er och undrar hur det gick på mötet..?
Kontakta mig som sagt gärna på Facebook- Messenger, så kan vi skriva om det om du vill! :heart:

Förra veckan blev det 6 pass:
Tis: Hyrox igen - mer överkomligt denna gång, men SÅ tufft! :shock:
Lör: PW + Poweryoga (men räknar som ett pass)
Sön: PW

Kram Anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"