Träning 2024

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA

Re: Träning 2024

Inlägg av GulligaA »

Äsch, blev bara två pass förra veckan :(

Mån: Dans
Lör: PW 1 timme

Lägger för mycket energi på annat. Som jobb, och kalas :lol:

Vi hade släktkalas i helgen då både jag och äldsta dottern fyllde år förra veckan. Jag har alltid full panik inför sådant, tror aldrig jag ska hinna med allt och har jätteångest. För höra "Nu är du inte trevlig, mamma" och det stämmer :roll: Kanske en annan tråd egentligen, men det är verkligen något jag måste jobba på :banghead: :oops:

Det kom massor av vacker snö, och vi hade en fantastiskt fin vinterhelg, men sen regnade allt bort :(

Bra jobbat :humbup: Deep stretch yoga, låter som något jag skulle behöva. Är SÅ stel. Har i stort sett slutat med stretching, inte bra :D Där har jag också verkligen något att jobba på :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :)

Grattis i efterskott :)
Man blir stressad när det gäller att "prestera" inför kalas... Förstår PRECIS!
Man vill ju att allt ska vara tiptop. Både mat/fika, och hemmet. Vet verkligen hur du menar... :roll: :cry:

Deep stretch Yoga är faktiskt underbart! Det finns pass på Youtube, och det är en mild vänlig tjej som heter "Kassandra" som tilltalar mig mest :)
Så det går att hitta.
Men hon har ett pass som är helt tokigt med fötterna uppe vid axlarna medan man lyfter sig med händerna?! Det GÅR ju inte, det får ju vara rimligt...
Men alla behöver nog lite stretch i livet! :heart: :)
Jag är alltid noga med att stretcha både före och efter pass. Det behöver bara vara några minuter, men det gör nytta :)

Förkylningen fortsätter, så förra veckan blev det detta:
Mån: Veckans Team
Tis: Deep stretch yoga
Tors: BodyBalance - SÅ länge sedan jag gick på pass med detta! Härlig kombo av styrka, uthållighet och stretch! :humbup:
Lör: Poweryoga
Sön: Poweryoga

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Trist med förkylningen :( Men toppen att du hittar sätt att träna på trots det :humbup:

Jag fick till tre pass i veckan:

Ons: Styrka hk
Fre: Styrka hk

Sen skyller jag på danstävling igen, vi var i Sundsvall fre-sön, och jag var för trött när jag kom hem på söndag eftermiddag. Men tävlingen gick bra!

Då ska jag söka upp Deep stretch yoga med Kassandra på Youtube, men mina fötter kommer aldrig hitta upp till axlarna :lol:
Samt försöka ta mig tid till stretch efter mina övriga pass.

Insåg att det bara är tre veckor kvar till jul, och vi blir över 20 pers hos oss på juldagen, så paniken närmar sig igen :lol: Men jag ska verkligen försöka få till träningen, den kanske kan skingra mina tankar :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Kul att tävlingen gick bra! :humbup:

Ojoj, 20 personer! Fattar paniken! Hoppas ni har någon form av knytkalas, så att du slipper laga mat åt alla!

Jag fick till mina 5 pass, men 2 var samma dag och efter varandra. Jag räknar dem dock som två separata eftersom de är så olika.
Total tid 2 timmar.

Mån: Veckans team
Torsdag: Först Bodystep, efter det BodyBalance
Lör: Deep stretch Yoga
Sön: Body Attack.

Gymmet har lagt till Bodystep på schemat igen! :humbup: Länge sedan de hade det! Jag kan dock inte säga att det gick så bra... SVÅRT med så mycket koordination i kombination med högt tempo... Men jag ger mig inte, ska prova i veckan igen.
Jag funderar på om jag kanske ska byta mitt vanliga "Månadens pass" på torsdagar till Step. :think:
Detta är ju en annan träningsform, och det kan kanske vara bra att varva mina vanliga crossfitpass med något nytt. Jag testar ett tag. :)

Känner mig tämligen återställd från förkylningen.

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Det blev tre pass i veckan:

Ons: Styrka hk
Fre: Styrka ök

Nu är det uppehåll i dansen till mitten av januari. Jag ska passa på att träna underkroppen lite hårdare i några veckor. Styrketräning alltså. När jag dansar så behöver jag ha pigga ben, så har bara tränat ben och rumpa en gång i veckan ett tag nu.

Läste någonstans att träning med koordination och kondition kombinerat är jättebra för att hålla hjärnan ung :D Bodystep låter som det passar in i den kategorin :) Precis som dans :dance:

Yes, vi kör knytis :) Vi blir lätt så många, vi är ju fyra syskon med sina barn, samt våra föräldrar som samlas vid högtiderna. Underbart, men också intensivt! Vi har rullande schema så vi turas om att vara hos varandra :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det var skönt med knytkalas! Det underlättar ju enormt! Vi har också gjort så. Den det är hos har skinkan, allt annat delar vi på att laga.
I år blir det dock - på döttrarnas önskemål - bara familjen. Min svärmor gick ju bort i april, och det kommer kännas konstigt på många sätt.

Bra att du övar dansmusklerna, och bra jobbat i veckan :)
Tror också att Bodystep är bra för hjärnan förutom kondition! :lol:

5 pass:
Mån: Veckans Team
Ons: Veckans individuella
Tors: BodyBalance + BodyBalance
Fre: Veckans Team

Hade tänkt att gå på BodyAttack i söndags, men vi var i Göteborg i helgen.
Dottern hade dansuppvisning på sin dansskola, och familjen hjälpte till. Jag HADE nog hunnit, men det var ingen bokad, och jag drog loss med julpyntet hemma istället.

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej och god fortsättning!! :) :text-merryxmas:

Förra veckan blev det bara 3 pass.
Jag jobbade extra i en delikatessbutik, som jag gjort de senaste 5-6 jularna.
Det + vanliga jobbet blev lååånga dagar, men så roligt jag haft där! :)

Tis: 3 km skidstak, med avbrott då och då med andra övningar.
Ons: Veckans individuella
Tors: Månadens individuella

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

God jul och god fortsättning :text-merryxmas:

Ursäkta min frånvaro, men jag har varit så himla stressad och inte mått bra alls tyvärr :(

Förrförra veckan fick jag till tre pass ändå:
Ons: styrka uk
Fre: Styrka ök
Sön: Styrka hk

Förra veckan blev det bara ett pass
Ons: Styrka ök

Sen blev allt bara för mycket och jag lade träningen på vänt.

Det är mitt arbete som ställer till det. Jag känner mig otacksam, för det är välbetalt, stora friheter gällande arbetstider, en trygg anställning och massor av bra kollegor. Men just nu tycker jag inte att det är värt det längre.
Det får bli ett projekt för våren, att komma på vad jag ska göra istället.

Nu ska jag försöka njuta av ledighet ett tag till :) Och se till att komma igång igen :lol:

Bra tränat av dig ändå :clapping: Och bra att du har haft det kul på jobbet :heartsthree:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ingen rapport innan söndag ju, men ville bara skicka mina varmaste tankar till dig! :heart:
Usch, att du ska känna så... :(
Men det verkar vara ett tecken på att det är dags att bryta upp och göra något annat i livet! :heart:
Kör du på, på detta sätt, kanske du går i väggen, och sån´t kan ta låååång tid att reparera.
Så gå in i dig själv och fråga dig vad du "vill göra med ditt liv"... Kanske är det något HELT nytt? Elle kanske är det en ny arbetsplats som behövs?

Jag är ju i samma sits här... Ska jag fortsätta en säsong till på sommarcaféet, eller ska jag - som familjen tjatar - skaffa mig ett "riktigt" jobb...
Det känns inte "värt" det när man får slava på i barnomsorgen och hata det i mellansäsongen! Då var det bättre i skolköken!
Så jag letar efter ett permanent jobb, vilket inte är lätt när man har en massa arbetserfarenhet, men ingen ordentlig utbildning...
Och att läsa till något NU?! Vid 56 års ålder? Nej, det känns inte som något jag vill...

Vi får kämpa på båda två tror jag, och komma fram till vad vill bli när vi blir stora ;) :heart:

Stor kram! :heart: :heart: :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Förra veckan - 5 pass:

Ons: Yoga+Pilates med dottern
Tors: Månadens individuella
Fre: Veckans Team
Lör: Poweryoga
Sön: BodyAttack

Jamen, då är det ju faktiskt dags för årssummering! :humbup:
Jag har tränat 256 pass, vilket ger ett snitt på 4,92 pass/vecka. Målet var ju 5 pass/vecka, men jag är så nära att jag godkänner mig själv ;)
Nöjd med detta, trots att det periodvis inte går att gå på så mycket ledarledda pass som jag vill.

Jag drar igång en ny tråd till 2025 och räknar med att i alla fall du är med GulligaA :) :heart:

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Tack för fina ord :heart: Ja, vad ska vi göra när vi blir stora :lol:
Jag gillar ju det jag gör, men det dessa leveransdatum vi har i våra stora projekt som är heliga. Och då spelar det ingen roll om man varit sjuk, haft sjuka barn eller mycket att göra i andra projekt. Projekten ska levereras till kunder senast på avtalat datum annars får företaget betala vite :(

Jag skulle gärna utbilda mig mera, jag gillar ju att studera, men jag har två tekniska examen redan, och betalade i november äntligen det sista på studielånet. Så jag får nog anse mig vara färdig nu :D
Du kan ju kolla upp yrkeshögskolor, där kan det finnas kortare utbildningar. Där man ändå "blir" något. Men som du säger, du har ju massor av arbetslivserfarenhet. Och drivit eget. Det borde ju slå högt! Och jag tycker att du har "riktiga" jobb :hearteyes:

Fick till fyra pass i veckan ändå:
Mån: PW 50 min
Tors: Styrka hk
Lör: Skogspromenad i rätt jobbig terräng 1.5 timme.
Sön: Styrka hk

Summering av året då:
Målet var 4 pass/vecka. Jag landar på 3.55 pass i veckan, känner mig nöjd ändå. Jag har bra rutiner och kommer alltid tillbaka snabbt in i träningen efter sjukdom eller annat. Det är min största framgång! Inte så mycket kondition som jag planerat, men styrketräningen går som den ska :clapping:

Klart jag hänger på 2025 :humbup:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"