Träning 2024

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2024

Inlägg av anna »

Hej! :)

Spanien var verkligen underbart! :heart: :hearteyes: :heartsthree: Claras Au Pair-familj visade oss små bergsbyar vi aldrig hade hittat själva! Och Tosssa De Mar var lika fint som på bilderna! :heart: I området Katalonien var det väldigt grönt och fint! Men, så varmt det var... :shock:

Hur går det med "runkmuskeln"... :lol: :lol: :lol: ;)
Kul att du fick till lite träning på resan! :) Grottstigen lät ju rent av farlig! :shock: Och stegar?! Bra jobbat, och det verkar som att det var värt det! :humbup: Så härligt att ha en Korfuresa att se fram emot! :heart: Vi var där för många år sedan, och jag minns att det var en grön ö. :)
Då får du ju ett avbrott i jobbet snart igen! :)

Vad jobbigt att få sådana ägglossningssmärtor :( Har du det varje gång? :heart:

Dina pass är betydligt fler än mina... :oops: :oops: :oops:
Veckan vi åkte till Spanien (på torsdag-tors):
Mån: 100/90/80...
Tis: Yayog Core
Fre: En såpass jobbig och LÅNG promenad utmed havet i massor av trappor med Claras Au-Pairpappa att jag räknar det som ett pass.

Veckan efter var vi alltså fortfarande i Spanien till torsdagen.
Mån: 100/90/80
Ons: Yayog Core.

Vi skulle landat tors. kväll i Göteborg. Flygförseningar och inställda flyg gjorde dock att vi fick ta en annan rutt och övernatta i Zûrich :twisted:
Det enda de kunde lösa vidare sedan var ett flyg till Stockholm - 40 mil från hemma med MASSA timmars väntan på Arlanda! Och det var rockfestivalen U-port hemma i Ulricehamn på kvällen! Och vårt plan skulle landa 03.00! Då började jag gråta lite faktiskt :( Jag och min syrra går alltid på den! Per vispade ihop en lösning med att vi skulle ta hyrbil hem. Bacardi hade jag köpt på flyget, så blandade lite rom/cola som förfest i bilen... Sedan jag sprang ner och började festivalhelgen 21:45 PUH! Hade dock inte missat de viktigaste artisterna, och det var festival även på lördagen!
Dagen efter festivalen åkte vi på resa med yngsta dottern till Malmö/Köpenhamn, och nu är vi hemma 1 dag innan vi åker på nästa festival som är "Way out West" i Gbg. Får se hur det blir med träning denna sista semestervecka, men jag ska försöka få till några pass!
Ska göra ett NU!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Vilken partytjej du är :music-rockout: :occasion-balloons: Gillar starkt dina prioriteringar där, förfest i bilen ;) :clapping: Hoppas du hade fantastiskt roligt på festivalerna! Min lillebror bor i Göteborg, så han och hans sambo var också på Way out west, i fredag. Fick bilder med båda i full regnmundering :D Hur var vädret för er?

Jodå, runkmuskeln är lite bättre :lol: Fortfarande känningar ibland, men nu tränar jag fullt ut. Även om det inte blev så mycket i veckan:

Ons: Styrka hk
Lör: Styrka hk
Sön: Jogging 2.5 km. Min yngsta dotter frågade om hon fick följa med, och jag hade liksom inte hjärta att säga att jag ville springa långt idag, så det blev en kortare runda med henne. Hon håller bra tempo dock :humbup:

Ja, nästan varje gång får jag så ont vid ägglossning, men oftast har jag koll i kalendern och kan ta värktabletter i förebyggande syfte om jag ska göra något. Men tappade rutinerna på det under semestern :roll:

Tycker du gör ett riktigt bra jobb med träning på resa ändå. Det ÄR svårt att få till :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag hade det mycket bra på festivalerna! :humbup: Älskar musik och festivaler (och party)! :clapping:
Nu var det dock ett lite dåligt utbud på Way out West i år mot vad det brukar... "The Smile" och "Queens of the Stoneage" ställde tyvärr in, och det var 2 vi verkligen hade velat se! :( Men vi fick några riktigt bra konserter ändå! T.ex Pulp, Jack White, Sarah Klang, Ellen Krauss, The National och MYCKET konstiga Fever Ray..?! :o
Och så gjorde vi en nyupptäckt av ett indiepopband som hette Alvvays som vi inte visste något om sedan innan SÅ bra! :heart:
Ja, fredagen regnade det rejält på... Men på torsdagen och lördagen var det perfekt festivalväder! Vad tyckte din bror med sambo då? Var de nöjda? :)

Bra med runkmuskeln! :humbup: :lol: :lol: (semestern är ju över, så livet går tillbaks till vardagen igen... :lol: 8-) ;) :lol: )
Klart du inte kan neka en dotter som vill röra på sig ihop med dig! :heart:

Men fy så jobbigt med ägglossningsproblemen :(

Jag har en bra rapport från förra veckan med 5 pass:
Tis: Poweryoga
Ons: Veckans individuella (gräsligt jobbigt!!)
Tors: Poweryoga hemma innan vi åkte till festivalen
Fre: snabbt stretchpass + sedan Yayog benpass
Sön: Simply Strength

Jag har nu insett att vår högsäsong på caféet går mot lågsäsong... Förra året hade vi vissa tidiga dagar, men detta året ska vi jobba till 18.30 nästan alla dagar. Vilket innebär att jag knappt kan gå på några pass med ledare. :( Jag får vara glad att det blir NÅGOT pass då och då, men får väl fortsätta traggla hemma tills säsongen är slut. Det hjälper inte att gå till gratispassen, för de är inte heller så sent.
Men jag BER att få tidiga måndagar så att jag kan gå på teampasset åtminstone!

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Brorsan var nöjd, de är småbarnsföräldrar så halva nöjet var nog att få komma ut ensamma en kväll :D

Hm ,jag känner inte igen många av artisterna du räknar upp :oops: Är nog väldigt mainstream i min musiksmak :)

Det blev fyra pass i veckan:

Tis: Styrka hk
Tors: Jogging 6.2 km
Fre: Styrka ök
Lör: PW 45 min

Det blev nästan ett pass i söndags också :lol: Har köpt lite nytt till mitt gym, ett riktigt gymgolv och en hantelställ. Gymgolvet består av 4 "pusselmattor" som är 1*1 m. Och de vägde ca 15 kg styck :shock: Så det var slitigt att bära ner dem i källaren :D Men de är rejäla, så nu behöver jag inte vara överdrivet försiktig när jag ställer ner hantlar och skivstänger :clapping: Sen hantelstället... Hur svårt kan det vara liksom :roll: Men sedan så var det några jä-la skruvar med gängade muttrar som var jättesvåra att skruva i, jag fick sitta med två skiftnycklar, och hålla i på ena sidan. När jag sedan insåg att jag skruvat fast en del fel så gav jag upp, och har nu fått låna bättre verktyg av svärfar :mrgreen: Hoppas hinna fixa färdigt det ikväll. Men det blir jättebra! Som det är nu så ligger alla hantlar utspridda på golvet, med stället så får jag undan de flesta :dance:

Den här veckan sätter dansskolan igång för hösten. Hade sett SÅ mycket fram emot min grupp på onsdagar, men i söndags fick vi ett sms där det stod att den gruppen var inställd pga för få deltagare :cry:
Fick erbjudande att gå med i en måndagsgrupp istället, så var dit igår med låga förväntningar, men det var också jätteroligt :dance: Medelåldern i den nya gruppen kändes betydligt lägre än i den tidigare, men det får gå bra ändå :lol:

Trist att du missar passen :( Hur länge håller säsongen på?
Hoppas du får gå tidigare på måndagar :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, bara att få komma hemifrån när man har småbarn är ju värt MYCKET!! :heart:
Jag lyssnar på rock och indiepop mest :)

Bra jobbat med dina pass! :humbup:

Oh! Jag vet hur mycket gymmattor väger! Ett litet pass i sig, för de är både tunga och otympliga!
Härligt med hantelställ så du kan ha ordning på vikterna! :humbup: Har du fått ihop det? :) Lite mjölksyra när du försökte få ihop det också antar jag :)

Men så tråkigt med din dansgrupp... :( Vad är det för slags dans i måndagsgruppen då? KUL att den var bra den med! :) Och du - de kanske vill vara med på uppvisningen!! ;)

Säsongen är till sista september. Men nu är det lite ändringar i schemat, så jag kommer kunna gå på lite fler pass trots allt! :humbup:

5 pass:
Mån: Poweryoga
Tis: Full body Yoga toning
Ons: 5 km jogging
Tors: 100/90/80...etc
Fre: Veckans Team

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Jo, nu har jag fått ihop allt till gymmet :D

Min svärfar är ju gammal bilmekaniker och har en hel uppsjö av alla verktyg man kan tänka sig, så jag fick låna något som kallas spärrnyckel/spärrskaft av honom :? Och alltså vilken skillnad :lol: Då gick det ju på tio sekunder att få dit en skruv med mutter :dance: Nästa gång ska jag kolla med honom innan jag sätter ihop något!

Det är samma inriktning på måndagsdansen, hip hop, ragga och show. Haha, ja nu kanske det blir uppvisning, vem vet ;)

Skönt att du hinner med flera pass ändå :humbup:

Lite jogging också ser jag, kul :) Går det bra?

Fick till fyra pass:

Mån: Dans
Fre: Jogging 6.2 km
Sön: Styrka ök

Det kändes ändå som en lugn träningsvecka. Jag tror det är bra för mig att dansen ligger på måndagar, jag är ju annars lite trögstartad i början av veckan. Nu när helgen kom så hade jag ingen press på att hinna med MINST ett pass per dag, och det var skönt :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, då är det bara att utnyttja svärfar nästa gång! Det är ju TOPPEN med en sådan som har en massa verktyg!! :humbup:

Då håller vi tummarna att din nya grupp vill visa vad ni lärt er ;)

Joggingen... Ja, jag stannar ju inte på mina 5 km, men det går VÄLDIGT, väldigt långsamt! :roll: :lol:

Ja, visst är det bra med ett pass redan på måndagen - då kickar man igång veckan! :humbup:

Jag gjorde 7 pass. Måste få upp snittet lit för semesterveckorna. ;)

Mån: Veckans Team
Tis: Yoga
Ons: Nya 100/90/80 på gymmet
Tors: Pilates
Fre: HIIT Pilates
Sön: Dubbelpass. Först promenad 6 km på f.m, på e.m ett styrkepass med träningskompis på gymmet.

Dumt på onsdagen... Hade bokat mig på veckans individuella, men när det var 2 timmar kvar var jag fortfarande 3:e reserv. Eftersom man måste avboka senast 2 timmar innan passet, tänkte jag att det var fullt, och avbokade min reservplats. Åkte istället och gjorde mitt 100/90/80. När jag var halvvägs och passet skulle börja kom ledaren och sa att några inte dykt upp, så det fanns en plats över?! Men då var jag ju redan halvvägs!! Fattar inte att inte folk kan ha bättre koll på passen det är kö till! :banghead: Får man förhinder avbokar man ju!

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Jag joggar också riktigt långsamt för det mesta :) Jag har börjat med att jag tar i allt vad jag kan sista lilla biten, alltså typ 100 m :D Så jag känner att flåset får sig en omgång ;)

Fick till fem pass, ligger också efter. Och så åker vi ju till Korfu nästa vecka, och det lär ju knappast höja snittet :lol: Jag måste nog köra 5 pass/vecka resten av hösten om jag ska få ett årssnitt på 4 pass/vecka :think:

Ons: Styrka hk. Ett rejält pass, speciellt för underkroppen. Känner att jag fjösat lite med styrkan för ben och rumpa under sommaren. Men nu tog jag i med tunga marklyft och rejäla knäböj :greetings-clapyellow: Fick matchande träningsvärk också :lol:
Fre: Styrka hk. Var tvungen att köra lätta ben-övningar pga massiv träningsvärk från onsdagen :roll: :shock:
Lör: Jogging 6.4 km.
Sön: Styrka ök

Det där med bokningarna alltså, jag tror det är rätt vanligt att man bokar upp flera pass för att i sista stunden kunna bestämma sig för vad man ska gå på :| Inte juste mot andra, kan man tycka. På Friskis vet jag att man har tre chanser på sig att boka och sedan inte dyka upp, sedan blir man låst för bokning ett tag. Är det något liknande hos er?

Idag är det höst, 14 grader och regn, men till helgen skulle det bli fint och varmt igen. Gillar dock uteträning som mest när det blir höst, fina färger och härligt sval luft :) Och som vanligt tänker jag att I ÅR är det året så jag kommer att hålla i med joggingen länge, vi får se hur det blir med det ;) :mrgreen:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det ska jag testa att göra nästa gång! Rusa det sista! :) :jumpgreen:

Åh, är det redan Korfu-time? :) Låter heeelt underbart! :heart:

Jag kollade snittet nu, och ligger på 4,91, så det var inte så illa som jag trodde :lol:

Vilken fin träningsvecka! :clapping:
Och jo...vet hur det känns när man tagit i lite för mycket och tungt... :lol:
Vad tar du i marklyft om jag får vara nyfiken? :)

Man KAN inte boka sig på 2 pass som går samtidigt på mitt gym! Om man försöker, står det att det är obokningsbart!
Det är så hos oss också. Har man misskött sig, dvs inte dykt upp eller kommit för sent, får man en prick. Har man fått 3 prickar inom 1 månad kan man inte boka sig på pass på en månad. Då får man boka sig i receptionen i mån av plats. Men folk skiter i det! Och när det är på pass som alltid är fulla och är kö till känns det extra surt! :banghead:

Jag har en vecka jag är nöjd över att presentera :) :
Tis: Cirkelpass
Tors: Joggade 5 km
Fre: Joggade 5 km
Sön: Simply Strength

Nu försvinner tyvärr Cirkelpassen helt från gymmet. :(
Men det kommer ett nytt som heter Månadens individuella som jag ska prova så fort jag får tillfälle.

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej

Fyra pass blev det:

Fre: Styrka hk. Med gummiband, äldsta dottern med kompisar hade intagit källaren så jag fick snällt ta det jag kunde och träna någon annanstans. Men det blev rätt bra ändå :)
Lör: Jogging 5km

Alltså, vad jag tar i marklyft med ett försök på max vet jag inte. Har aldrig testat. Nu när jag tränar så har jag 40 kg och kör 3*12.

Har du hunnit testa månadens individuella?
Bra vecka där, två joggingpass :clapping:

Imorgon åker vi till Korfu. Vädret ser väl ut sådär, men det blir nog trevligt i alla fall. Kanske inte blir någon uppdatering på söndag :D
Jag tar med gummibanden och försöker få till någon träning.

Ha det fint!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra jobbat! :) Gummiband är ju jättebra! Man kan hitta på mycket med dem! :humbup:

Jag provade Månadens individuella och det var ett jättebra pass! Nu kör de alltså samma pass 4 veckor i rad innan de byter.
Det var 4 stationer. På den första är man 12 min, sedan 10 på nästa, 8 på nästa och 6 på sista. Så det är meningen att man ska pendla med vart man startar så man utmanar sig själv. Sedan är det en gemensam avslutning som är olika varje gång.

5 pass:
Mån: Yoga
Ons: Månadens individuella
Tors: joggade 5 km, MEN drämde i stortån i en sten. Jag kunde dock fortsätta (och rusade snabbt sista sträckan som du gör :). Längst dagen blev det värre och värre i tån. Den var väldigt blå med. Kom ihåg ett husknep med förband av vitkålsblad, så det lade jag runt tån över natten. Jag vet - det låter jättekonstigt, men faktum är att det var bättre nästa dag. Det känns fortfarande, men nu är det ingen fara.
Lör: 100/90/80 hemma. (Utan burpees pga tån.)
Sön: BodyAttack var tillbaka, så det körde jag! :)

Ha en UNDERBAR resa nu! :heart:

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hur hade du det på Korfu?? :heartsthree:

Kom på att jag inte rapporterat förra veckan, så här kommer det:

Mån: Först 2 km roddmaskin, sedan var jag med på BodyBalance.
Tis: Poweryoga
Ons: Månadens individuella
Tors: Yoga
Fre: kom loss från jobbet lite tidigare och kunde vara med på Veckans Team! :)
Sön: BodyAttack

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Och så var det denna veckans 5 pass:

Mån: Veckans Team med fokus på STYRKA och uthållighet! 500 m skidstak (båda) Sedan 12 marklyft, 8 pushpress med stång, 6 boll över axel. 5 varv var. Tillbaka till skidstak 500 m, sedan 4 varv var, 500 m, 3 varv var etc. Så OTROLIGT tungt! :shock:
Tis: Body Attack
Ons: Yoga
Tors: 5 km jogging (med rush i slutet ;) )
Sön: Body Attack

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Vi hade en fantastisk resa! Huset låg så himla bra till. Strax bortanför ett riktigt turiststråk, och jag gillar ju sånt. Att på kvällarna gå vid krimskramsbutiker, mycket folk i rörelse och ett stort utbud av barer och restauranger. 10 min gångväg till en bra (sten)strand. Poolen vid huset var alldeles för kall för mig, men det fanns flera öppna poolområden i närheten som vi gick till. Gratis att bada, men "handla gärna från baren"-skyltar stod uppsatta :lol:

Huset var jättefint, och alla 19 var sams hela tiden :D Lite syskonkärlek då kanske mellan de yngre barnen ;)
Tyvärr fick jag inte till någon särskild träning bara. Två promenader som var något att räkna med. Gick morgonpromenad varje dag, men resten av gänget är rätt otränade så det gick för sakta :)

Sen var flyget hem sent och vi missade vår anslutning så vi kom hem 02 natten mot onsdag, och jag var helt förstörd i två dagar efter det :shock:

V37
Ons: PW 45 min
Tors: PW 45 min

V38
Fre: Styrka hk
Sön: Styrka hk

Bra tränat under dessa veckor :humbup: Veckans team lät ju riktigt tufft! Och snyggt kört med joggingen :clapping:

Det där med vitkål ska jag testa på en av mina döttrar, som har problem med en tå/tånagel.

Det här blir också en körig vecka, ons-tors ska jag till Luleå med jobbet, lördag danstävling i Mora :lol: Sen hoppas jag det lugnar ned sig, jag behöver få mina rutiner!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad mysigt det låter alltihop! :) Ja, det är härligt med liv och rörelse, barer, butiker och restauranger! :)
Var ni SÅ många?! OJ! :) Men trevligt! Ja, handla gärna från baren gör man ju gärna när man är vid en pool ;) :lol:

Vet vad du menar med lågt tempo på promenader. Var ute och gick med syrran igår, men kan inte räkna det som ett pass för det gick så sakta...

Men usch vad jobbigt med flyget!! Vet ju hur det är sedan vår Spanienresa... :shock:

5 pass:
Ons: 100/90/80...
Tors: Yoga
Fre: Poweryoga
Sön, dubbel träning egentligen. Rask promenad med sambon på f.m, och Body Attack på kvällen.

Nu kan jag börja träna massa pass på gymmet igen, caféjobbet är slut för säsongen. Det är tråkigt förstås :( Men kommer gynna min träning i alla fall.
Har lagt mig tillgänglig i kommunen, och vet inte vart jag kommer hamna imorgon.

Kram Anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"