Mina barn nu sex och åtta år gamla har alltid tyckt om att följa med och handla och plocka varor.
På vårt torg finns en underbar affär, frukt och grönsaksaffären. Där låter ägarna barnen få slå in varorna. I bland blir det långa köer efter oss.
Men ägarna ha rhur mycket tålamod som helst och låter det ta den tid det tar att slå in dem.
Tilläggas ska att jag i stort sett är uppfödd i en kiosk. Kanske är det kioskgenerna som slår igenom här. :P
Att få slå in varorna själv i butiken
Tillägg
Lite bråttom i går.
De slår inte in varorna i paket.
De slår in alla priser på kassaapparaten. Mina barn vet alltså redan hur en kassaapparat fungerar.
Gissa om de tycker att de tär roligt.
De slår inte in varorna i paket.
De slår in alla priser på kassaapparaten. Mina barn vet alltså redan hur en kassaapparat fungerar.
Gissa om de tycker att de tär roligt.
Hejsan!
Jaa det är roligt!
Lyllos dina barn, en äkta kassaapparat i en äkta affär o allt!!
Och vilken beundransvärd butiksinnehavare! Ge h*n en ros nästa gång!
Min lilla kille roade sig ett tag med att smita iväg just som vi stod i kassakön i mataffären.
Han letade upp ett tomt kassabås o stod där alldeles salig o låtsas skanna! Gissa om det skar i hjärtat att behöva locka bort honom därifrån!
Men men det var ju inte så poppis bland de anställda...
När jag var liten öppnade jag o en granntjej en liten godiskiosk i ett utav våra småbodar i trädgården. Det var såå spännande o vuxet!
Behöver jag säga att vi tillslut slukat allt godis själv..
Så vi gick, kan man säga i KK!
Kram
Jaa det är roligt!
Lyllos dina barn, en äkta kassaapparat i en äkta affär o allt!!
Och vilken beundransvärd butiksinnehavare! Ge h*n en ros nästa gång!
Min lilla kille roade sig ett tag med att smita iväg just som vi stod i kassakön i mataffären.
Han letade upp ett tomt kassabås o stod där alldeles salig o låtsas skanna! Gissa om det skar i hjärtat att behöva locka bort honom därifrån!
Men men det var ju inte så poppis bland de anställda...
När jag var liten öppnade jag o en granntjej en liten godiskiosk i ett utav våra småbodar i trädgården. Det var såå spännande o vuxet!
Behöver jag säga att vi tillslut slukat allt godis själv..
Kram