Helt slut

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
carin73

Inlägg av carin73 »

Hej!

Vilka busungar! :roll:

Nu har han väl hunnit bli frisk eftersom det blivit måndag. Nåja. När vår son varit sjuk har jag försökt hålla på nattiderna som vanligt - har han vaknat och gråtit så har det märkts att det varit något utöver det vanliga. Törstig, svettig, ont i öra... Har vidtagit åtgärder i sängen (vatten, tunnare täcke, torrt örngott, av med ev pyjamas, ev Alvedon) så tyst och snabbt som möjligt, sedan har han tacksamt somnat om.

Däremot dagtiderna har jag försökt se till hans behov. Barn kan ju vara pigga även med 40 graders feber. Om inte har det märkts på gnälligheten och han har fått somna till där han varit och när behovet uppstår, framför en film, i bilen eller vad det nu kan vara.

Om din sjukling vill ta sig an sina vanliga rutiner vad gäller social delaktighet är det ju bara toppen! Men orken kanske inte är på topp. Som när man själv är sjuk...

Det är något som är så tacksamt med välkurade barn - iallafall mitt - att är han sjuk och vill sova så s ä g e r han det. "ja e tlött...", hämtar nallen och "vill såfta lite me lallen..." :heart: Och inte kan man hindra en sjuk från att vila? :wink:

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D "Såfta lite med lallen"... Gullungen :lol:

Ja, kurade barn förstår poängen med vila och skön, skön sömn :wink: Det är ganska underbart :heart: De tror inte att det är farligt att överlåta åt mamma/pappa att ta hand om vargen :lol: Trygghet, kan det kallas.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "