Det var läääänge sen jag var inne på forumet, men nu behöver jag lite hjälp för att få rätsida på Jacobs kvällar.
Jacob är 4,5 år. Kurad vid 4 mån, väldigt säker sovare förutom några dippar. Sover 19/19.30-7. När vi kurade honom tog vi nappen och han har sedan dess haft sin älskade snuttefilt. Dessvärre knölar han in den i munnen vilket har lett till ett överbett. Därför har vi tagit bort filten helt och nu har han varit utan den i drygt två veckor. Det var jättejobbigt de första dagarna, men nu pratar han otroligt nog inte så mycket om sin filt.
Dock märks det på hans insomning på kvällen att något är annorlunda. Tidigare tog han filten med ett förnöjt suck och fick snabbt ro. Inte säkert att han somnade men en gång men han låg och gosade med den och var nöjd. Vi bara la honom och ramsade ut. Nu kommer han inte till ro och det märks att han inte har hittat något bra sätt att slappna av förutom när han stupar av trötthet. Han ropar och grejar, måste kissa, springer ut, ropar igen, en humla är på hans rum (not), osv, ja ni förstår säkert. Han får inte 12 timmar sömn nu, utan snarare 10,5 efter att han snurrat runt.
Jag har kurat tre barn, två egna och en kusin, och är skolad i AW filosofi men märker nu att jag står irriterande handfallen
Vad säger ni, var ska jag börja?
Tack!